Субота, 27.04.2024
Відділ освіти Цюрупинської РДА
Меню сайту
Категорії каталога
газети [12]
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 161
Головна » Статті » Газети відділу освіти » газети

Районний семінар для практичних психологів та соціальних педагогів

Цюрупинська спеціалізована школа І – ІІІ ст. № 4
Соціально - правовий захист від домашнього насильства (інформація та рекомендації щодо дій на випадок домашнього насильства )
Соціальний педагог Т.М. Федорова 2009 – 2010 н. р.
Чи відомо вам ? Насильство – це приклад примусового контролю, який одна людина практикує над іншою. ( А. Кетр, 1998 ) Насильство в сім’ї – це будь – які умисні дії фізичного. Сексуального чи економічного спрямування одного члена сім’ї по відношенню до іншого члена сім’ї, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи члена сім’ї як людини та громадянина і наносять йому моральну шкоду, шкоду його фізичному та психічному здоров’ю . (« Закон України про попередження насильства в сім’ї , № 2789 – 14, 15.11.2001») Розрізняють : - фізичне насильство в сім’ї - психологічне насильство в сім’ї - сексуальне насильство в сім’ї - економічне насильство в сім’ї Жертва насильства в сім’ї - член сім’ї , який постраждав від фізичного, сексуального, психологічного чи економічного насильства з боку іншого члена сім’ї. Статистика стверджує - всі жінки – потенційні жертви, але частіше всього об’єктами насильників стають особи жіночої статі у віці від 14 до 34 років. Та відомі випадки, коли були піддані насильству 6-ти місячна дівчинка і 96 річна жінка. Тому будь-яка жінка може стати жертвою насильства - 92 95 % випадків насильства чинять чоловіки у ставленні до жінок. В родині, у насильницькому ставленні до своєї дружини, цей відсоток збільшується. - Більшість домашніх насильників – нормальні люди. Вони можуть належати любому прошарку населення і займатися будь-яким видом діяльності ( як двірники, так і керівники). - Такі погляди (жінки заслуговують побиття, чи будь-яке інше насильство тому, що не слухали своїх чоловіків чи робили щось не так, як потрібно) свідчать про те , що суспільство і насильники розглядають жінку як власність чоловіка. Не дивлячись на поведінку, ніхто не заслуговує на насильство, але насильники завжди знаходять виправдання своїм діям. - Більшість насильників повторюють те, що вони одного разу вже зробили. 80 % чоловіків, що відсиділи свій строк у тюрмі за насильство, повторюють свій злочин. - Більшість жертв насильства повертаються до власних сімейних насильників, неодноразово. Відбувається синдром жертви. Індикатори насильства у осіб, які його скоїли : - Фізичні · сліди супротиву з боку жертви ( подряпини на обличчі, рани на руках ). · Грубе ставлення до жінки та дітей. - Психологічні : · намагається показати себе у виграшній позиції в прийомній закладу в присутності партнерши, якій він наніс травми · увилює і не бажає ідти на особисту бесіду · применшує травми, які наніс партнерші, або дитині · вважає, що на пошкодження, «напрошувались» і що це не його провина · напруга в сім’ї може простежуватися у стосунках поміж подружжям (дітьми). · Схильний ревнувати дружину (партнершу) : « Не можна довіряти ні їй, ні будь – кому іншому». · Притримується жорстких поглядів стосовно ролі чоловіків та жінок. · Вважає, що потрібно, щоб жінки та діти «знали своє місце». · Може скоювати словесне насилля стосовно інших членів сім’ї · Висловлює різний ступінь зневаги до жінок. · Не виключено, що він виріс в кризовій сім’ї, або в сім’ї, де скоювалось насилля. · Бажає, щоб люди вважали його жертвою. · Може шукати причини своєї поведінки в пиятиці або у вживанні наркотиків. · Здається нездатним контролювати спалахи гніву. · Створює про себе враження «дійсно гарного хлопця» · Може вміти маніпулювати : ! з`являтися з квітами для партнерші, стосовно якої скоював насильство ! погрожувати самовбивством або здійснювати такі спроби ! погрожувати партнерші (дітям) вбивством, якщо вона від нього піде · Дає чіткі або невиразні відповіді на питання про тілесні пошкодження, нанесені жінці або дитині · Намагається відкласти або відмовитися від подальшого лікування. Попередження насильства – Система соціальних та спеціальних заходів, спрямованих на усунення причин та умов, які сприяють вчиненню насильства, яке готується або вже почалося, притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні насильства, а також медико – соціальна реабілітація жертв. Правовий захист від насильства Міжнародні правові документи, спрямовані на подолання насильства над жінками · загальна декларація прав людини, прийнята 10.12.1984 р. · Конвенція про ліквідацію віх форм дискримінації по відношенню до жінок, прийнята 18.12.1979 р. · Міжнародний пакт про цивільні і політичні права · Зобов`язання , взяті Україною після Четвертої Всесвітньої конференції ООН з питань становища жінок 1995 р. В українській системі існують дві галузі права, за допомогою яких можна здійснювати захист прав жінок. Це цивільне та кримінальне право. Прийнято ряд законодавчих та нормативно-правових актів, які захищають права людини від насильства в сім’ї, а також регламентують діяльність правоохоронців щодо попередження та припинення насильства в сім’ї . Конституція України є тією юридичною базою, норми якої визначають та гарантують охорону й захист прав, свобод та інтересів сім’ї та людини. Це такі статті Конституції України як : · право захищати своє життя і здоров’я, життя і здоров’я інших людей від протиправних посягань ( ст.. 27) ; · ніхто не може зазнавати втручання в його особисте та сімейне життя , крім випадків, передбачених Конституцією України ( ст.. 32) ; · право на звернення до державних інституцій ( ст.. 40) ; · право володіти , користуватися і розпоряджатися своєю власністю ( ст.. 41) ; · право на житло ( ст.. 47) ; · принцип рівності кожного з подружжя у правах і обов’язках в шлюбі та сім’ї ( ст.. 51) ; · права та свободи людини і громадянина захищатися судом ( ст.. 55) ; · право знати свої права та обов’язки ( ст.. 57). Кодекс про шлюб та сім’ю України визначає сферу сімейних та родинних відносин. Відповідні статті : · межі правового впливу на сферу сімейних та родинних відносин ( ст.. 2) ; · принцип рівноправності громадян у сімейних стосунках ( ст.. 4) ; · рівність обов’язків подружжя ( ст.. 20). 15 листопада 2001 року в Україні прийнято Закон «Про попередження насильства в сім’ї» . Кримінальний Кодекс України Передбачає притягнення насильника до кримінальної відповідальності, є низка статей серед яких : · ст. 115 « Умисне вбивство» · ст. 116 «Умисне вбивство, вчинене в стані сильного душевного хвилювання» · ст. 119 «Вбивство через необережність» · ст. 120 «Доведення до самогубства» · ст. 121 «Умисне тяжке тілесне пошкодження» · ст.. 122 «Умисне середньої тяжкості тілесне пошкодження» · ст. 123 «Умисне тяжке тілесне пошкодження, заподіяне у стані сильного душевного хвилювання» · ст. 125 «Умисне легке тілесне пошкодження» · ст. 126 «Побої та мордування» · ст. 127 «Катування» · ст. 128 «Необережне тяжке чи середньої тяжкості тілесне пошкодження» · ст. 129 «Загроза скоєння вбивства» · ст. 152 «зґвалтування» · ст. 153 «Насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом» · ст. 155 «Статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості» · ст.. 194 «Умисне знищення або пошкодження майна» · ст. 195 «Погроза знищення майна» Якщо Ви відчуваєте, що насильство присутнє у Вашому житті , не мовчіть про це і не вважайте , що зможете подолати ситуацію самотужки, пам’ятайте, що насильник переважає над жертвою, тому , щоб не стати жертвою насильства, краще його попередити – звертайтеся до служб , центрів соціальної підтримки, міліції, та ін.. організацій Цюрупинська спеціалізована школа І-ІІІ ст. № 4 Дитинство без насильства Соціальний педагог Т.М. Федорова 2009 – 2010 н. р. «Я навчаюся жити від тебе» На жаль, на сучасному етапі розвитку суспільства зустрічаються ганебні випадки проявів жорстокого ставлення у сім’ях до членів сім’ї . Жертвами домашнього насильства стають, здебільшого, не лише жінки , а й діти. Це виникає через розуміння і відчуття насильником сили і безвідповідальності – він відчуває, на підсвідомому рівні, що ці люди не здатні заподіяти йому шкоди і дати відсіч, а тим паче, діти. Діти відчувають насильство, як з боку матері так і батька – через це , ще з раннього дитинства у них формується вороже ставлення до соціуму , а в подальшому, уже дорослому , житті , формуючи власну сім’ю , вони переносять на неї досвід власного дитинства і виховання батьками на тому етапі. Тому ми говоримо « 10 заповідей щасливого дитинства» : · Поважай · Довіряй · Не принижуй · Розмовляй · Вибачай · Допомагай · Не насміхайся · Не ігноруй · Почуй мене, щоб я це відчула · Люби мене, щоб і я вміла … Думаючі, розважливі, небайдужі до власних дітей батьки замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, без проблем і труднощів у вихованні не буває. Однією з таких проблем, є питання поведінки : що треба робити аби діти поводилися добре ? Скористайтеся порадами : - подавайте дітям приклад хорошої поведінки - слухайте дітей, а не робіть вигляд, що чуєте - не відмахуйтесь від дитячих «глобальних і нагальних» проблем - не давайте привід дітям відвернутися від Вас і «замкнутися» в собі - будьте цікавими власній дитині - змінюйте оточення, а не дитину - висловлюйте свої бажання позитивно - висувайте реальні вимоги - не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням - обирайте виховання без побиття та крику ! Пам`ятайте , що тільки слабкий духом і словом , використовує силу - допомагайте дітям поводитися краще, даючи їм вибір - прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина - !!! І ГОЛОВНЕ – ПАМ`ЯТАЙТЕ, ЩО ЛЮБОВ Є НАЙВАЖЛИВІШОЮ ПОТРЕБОЮ УСІХ ДІТЕЙ Дитина, підліток переймає поведінку батьків і, несвідомо, копіює її. Важлива ланка у вихованні дитини – сім’я. крім свідомого, цілеспрямованого виховання, на дитину впливають : внутрішньо – сімейна атмосфера, статево-рольова поведінка батьків. Немає практично жодного соціального аспекту поведінки підлітків і юнаків, який не залежав би від їхніх сімейних взаємин у сьогоденні чи в минулому. Важливо зрозуміти і вислухати дитину, а не карати, не зрозумівши мотивів тієї чи іншої поведінки чи його вчинку. · найкращі стосунки в сім’ях засновані на демократичному стилі виховання, коли відверто обговорюються соціальні, психологічні та інтимні питання. Цей стиль найбільшою мірою · сприяє вихованню самостійності, активності, ініціативності, і соціальної відповідальності у дітей. Діти в таких сім’ях прислухаються до порад батьків, наслідують адекватні чоловічі та жіночі риси поведінки, зростають впевненими у собі, добре соціально адаптованими і вміють брати відповідальність за свої дії · авторитарний стиль виховання в сім’ї викликає у дітей відчуження від батьків, почуття своєї малості і небажаності в родині. · Вседозволеність породжує у підлітка відчуття, що батькам до нього байдуже. Дитина залишається без орієнтації в цьому складному , мінливому світі. Поради батькам : - завжди намагайтеся пояснити дитині мотиви своїх вимог і заохочувати їхнє обговорення. В обговоренні використовуйте діалог – давайте дитині можливість висловлювати власну думку. - Підліток повинен відчувати, що батьківські бесіди – співчутливі, доброзичливі, дружні, а не повчально-авторитарні за змістом. Дитина не повинна Вас боятися, а повинна поважати і відчувати, як друга. - Важливо дати зрозуміти підлітку, що в будь-якій складній ситуації батьки його завжди зрозуміють, підтримають і допоможуть. Любіть власну дитину ніжною не авторитарною любов’ю , бо вона єдина і неповторна, бо вона найчудесніше творіння Бога, бо вона Ваше життя !!!




Цюрупинська спеціалізована школа І – ІІІ ст. № 4
Тренінг «Попередження домашнього насильства» (за матеріалами наданими ГО Херсонський обласний центр «Успішна жінка» Соціальний педагог Т.М. Федорова 2009 – 2010 н. р.
Мета тренінгу : Формування активної позиції учасників тренінгу до діяльності, спрямованої на попередження та подолання проблем домашнього насильства. Завдання тренінгу : надати інформацію щодо визначення поняття «домашнє насильство» та виявити шляхи попередження домашнього насильства. Визначити різноманітні форми поведінки, які є частиною насильницької поведінки Підвищити інформованість учасників Визначити та оцінити різні теорії про причини домашнього насильства Розпізнавати домашнє насильство як приклад умисної та вивченої поведінки , яка використовується для контролю однієї людини над іншою. Пояснити зв’язок між залежною роллю жінки, яку вона грає у суспільствіі домашнім насильством. Визначити типові міфи про домашнє насильство та протистояти цим міфам як у роботі так і у приватному житті. Визначити спільні фактори, які вказують на підвищений ризик летального насильства. Допомогти жертвам оцінити ризик, який є з боку їх кривдників. Ідентифікувати перешкоди у системі закону, які впливають на можливості жінок добитися правосуддя у випадку домашнього насильства. Розробляти стратегію та методи, щоб перебороти перешкоди системи закону, бути за мотивованим перебороти ці перешкоди та скоординувати свої зусилля з іншими професіоналами. План тренінгу : 1. Анкетування. 2. вступ 3. прийняття правил тренінгу 4. вправа «Знайомство» 5. вправа «Сподівання» 6. введення в проблему. Мозковий штурм «Пояснення у випадках домашнього насильства» 7. міні – лекція «Теорії домашнього насильства» 8. групова робота «Визначення проблеми» 9. вправа «Причини домашнього насильства» 10. вправа «Жінка та чоловік в проблемі домашнього насильства» 11. рухавка 12. вправа на позитив 13. вправа «Аналіз випадку» 14. вправа «Міфи та факти» 15. міні-лекція «Фактори оцінки летального насильства» 16. вправа «Приклади з життя» 17. вправа на позитив 18. вправа «Правосуддя і домашнє насильство» 19. вправа «Що ми можемо зробити ?» 20. підведення підсумків 21. справдження очікувань учасників 22. оцінка тренінгу 23. завершуюча вправа Анкетування. Всі учасники отримують анкети та протягом трьох хвилин індивідуально відповідають на запитання. Вступ. Представлення тренерської команди, плану тренінгу та регламенту, а також мети та завдання перед групою та тренером . коротка розповідь про ситуацію масштабів домашнього насильства в світі. Насильство є серйозною проблемою для різних соціальних і культурних груп. Насильство негативно впливає на фізичний , емоційний, фінансовий і соціальний стан жінок, дітей, сімей та спільнот у всьому світі. Дослідження показують, що у світі близько 11/4 мільйона жінок зазнають насильство з боку своїх партнерів. Від 40 % до 70 % вбивств скоюються з чоловіками, які вбивають своїх подруг чи дружин. Усі форми насильства , які скоюються у сім’ї, є серйозною проблемою, проте в нашій сесії ми розглянемо лише одну форму насильства – насильство між людьми, які мають інтимні стосунки. Не дивлячись на невеликі розходження у статистиці, жінки є жертвами насильства приблизно у 95 % усіх випадків. Насильство проти жінок піддає небезпеці їх життя, тіла, психологічний стан та свободу. В світовому співтоваристві інтимне насильство було назване самою розповсюдженою, але самою важко розпізнаваємою формою порушення прав людини. Прийняття правил Вправа «Знайомство» Учасникам пропонується написати на стікерах три асоціації зі словом «насильство», а на іншому три асоціації зі словом «ненасильство». Знайомство проходить у стандартній формі : учасники називають своє ім’я та посаду, організацію, яку представляють та зачитують свої відповіді на попередні два запитання. Після кожної презентації учасника тренер вивішує його думки на ватмані в потрібний блок «Насильство» та «Ненасильство». Після того, як всі виступили, підводяться підсумки вправи та проговорюються основні асоціації групи з цими поняттями. Вправа «Сподівання учасників від тренінгу» Учасників об’єднуємо в три (чотири) групи за назвами улюблених цукерок. Завдання для груп : написати свої сподівання від тренінгу, об’єднуючи думки кожної в блоці (або за подібністю). Після роботи в малих групах, представник від групи презентує відповідь, а група коментує (доповнює). Тренер підводить підсумки вправи. Введення в проблему. Мозковий штурм «Пояснення у випадках домашнього насильства» Проводиться сесія вільного обговорення. Тема обговорення – найбільш розповсюдженні теорії домашнього насильства. Тренер по черзі і хаотично просить кожного учасника поділитися своїми ідеями. Ідеї не критикуються, учасники можуть базувати свої ідеї на ідеях , висловлених іншими. Запитання для обговорення : ? У випадках домашнього насильства, які пояснення його причин вм доводилося чути ? ? Як ви думаєте, які пояснення можуть бути використані у випадках домашнього насильства ? - відповіді протягом 5-7 хвилин записуються на плакаті чи дошці будь-які ідеї, коментарі або запитання, висловлені учасниками. Записані ідеї залишаються на місці, де їх видно учасникам, протягом усього курсу. Міні-лекція «Теорії домашнього насильства» Після обговорення тренер надає інформацію щодо теорій домашнього насильства. Перша теорія, розроблена в США, стверджувала, що чоловіки, які б’ють жінок є душевнохворими. Вправа «Аналіз випадку» Тренер об’єднує учасників на невеликі групи по 4-5 чоловік і дає кожному учаснику копію «Аналізу випадку». Для записування ідей кожна група отримує папір і маркер. Повинні обговорити такі питання : ? Чим відрізняється вид насильницької інтимної поведінки від насильницької поведінки зовсім сторонньої людини, наприклад, кражі ? ? У чому заклечається відмінність інтимних видів насильства, від сторонніх, якщо розглядати їх з точки зору жертви, нападника, суспільства ? Представник кожної групи розповідає про результати та висновки, до яких дійшла група. Наприкінці тренер підводить підсумки усіх доповідей. Тренерський словничок домашнє насильство відрізняється від стороннього тим, що відбувається між людьми, які перебувають у інтимних стосунках. Хоча жертви обох форм насилля відчувають травму, жертви домашнього насильства страждають більше, так як кривдник має постійний доступ до своєї жертви і може в будь-який час напасти знову. Існування інтимних стосунків між кривдником та жертвою ускладнює можливості жінки краще захистити себе. Через складності та міцність стосунків жінці нелегко розстатися з кривдником. Жертва може мати дітей від кривдника, сподіватися, що він зміниться, вона може бути фінансово залежна від кривдника або відкидати можливість припинення стосунків по ряду інших причин. Існування інтимних стосунків між нападаючим і жертвою може мати вплив на розуміння насилля суспільством та кривдником. Так як домашнє насильство відбувається між інтимними партнерами , воно часто розглядається як особиста справа цієї пари. У деяких культурах соціальні норми можуть схвалювати застосування чоловіком сили по відношенню до дружини, тим самим сприяючи агресивній та образливій поведінці чоловіка. Застосування кривдником сили для встановлення контролю може бути схвалено соціальними нормами, дозволяючи чоловіку застосовувати силу. Реакція суспільства на домашнє насильство між інтимними партнерами може відрізнятися від реакції на насилля між чужими людьми. Працівники правоохоронних органів можуть повільно реагувати на заяви про домашнє насильство. Прокурор може наполягати на відповідальності кривдника, вважаючи випадок домашнього насильства маленьким сімейним конфліктом, а не серйозним порушенням закону. Вправа « Приклади з життя» ( учасники розповідають відомі життєві ситуації, наслідки, та роботу в цих випадках служб та правоохоронних органів. Кожен розповідає свої враження. Вправа на позитив «Компліменти» Учасники та учасниці сидять по колу і по черзі ( в напрямку по часовій стрілці) говорять один комплімент своїй колезі. Висновок вправи : спрямування на позитивний настрій в групі та формування довіри серед учасників. Вправа «Правосуддя та домашнє насильство» Тренерський словничок : Судді відіграють визначальну роль у випадках домашнього насильства. Судді приймають рішення, які впливають на життя жертви, кривдника, дітей та інших членів сім’ї. судова система може допомогти захистити жертв та їх сім’ї, гарантувати, щоб злочинці відповіли за вчинене і попередити подальше домашнє насильство. Не дивлячись на те, що проблема домашнього насильства широко розповсюджена всюди, правда й те, що жінки зустрічають багато перешкод, коли шукають вихід з допомогою системи закону. Під час цієї зустрічі ми ідентифікуємо перешкоди в легальній системі, які заважають можливості жертви добитися правосуддя. Потім розробимо стратегію, яка стосується саме цих перешкод. Обговорення в колі № 1 Учасники повинні описати, як випадки домашнього насильства потрапляють до суддів у залі суду, обговорюючи випадки, які зустрічалися у їх практиці, але зберігаючи приватність осіб учасників. Тренер може звернути увагу на наступне : - Чи є спеціальні закони щодо домашнього насильства ? - Які статті сімейного кодексу забороняють домашнє насильство ? - Які статті, положення цивільного / адміністративного кодексу стосуються домашнього насильства ? - Чи є домашнє насильство причиною розлучень ? * Тренер підводить підсумки обговорення в колі та звертає увагу на те, що вони бачать свідчення домашнього насильства у багатьох випадках їх практики. Обговорення в колі № 2 тренер запитує учасників, який процент або частина випадків домашнього насильства, на їх думку, розглядаються у залі суду. Як альтернативу , тренер пропонує інформацію : відповідно до звіту ООН щодо насильства над жінками та організацій, які займаються правами людини, випадки домашнього насильства не потрапляють до звітів, і жертви домашнього насильства рідко звертаються за допомогою до юридичної системи. Мозковий штурм. Проводиться з метою створення списку можливих причин того, що мало випадків ДН потрапляють до суду та потенціальних перешкод для жінок, які звертаються до суду. Після обговорення ідей без коментарів, розмістити список на стіні, щоб його було видно під час тренінгової роботи. Для того, щоб розгорілася дискусія , тренер може використати наступні приклади, впливаючих факторів : - години роботи, або розташування суду - складності в отриманні висновків судового лікаря - витрати на подання справи та отримання висновків судового лікаря - затримки в судових процедурах - грошові санкції проти кривдника. Підводяться підсумки «мозкового штурму» Робота в малих групах Тренер формує маленькі групи по 4-6 учасників, роздає приклади сценаріїв, та обладнання для роботи. Завдання для груп : обговоріть сценарій у вашій групі та визначте типи перешкод, які ми щойно записали., а також будь-які особливі дії працівників, які згадуються у сценаріях, що можуть перешкодити жінці добитися правосуддя. Запишіть ваші висновки. А потім , презентуйте їх для всієї групи. ( Поки групи працюють над завданням, ходіть від групи до групи і допомагайте у виконанні завдання. Звертайте увагу на можливість учасників сфокусуватися на поведінці одних працівників, наприклад прокурорів, міліції, а не на роботі судових працівників ). Презентація групами результатів роботи. - учасники із спостерігаючих груп можуть ставити запитання до групи, яка презентує. - Пропонується учасникам методом «мозкового штурму» визначати інші ключові фактори, які не були згадані раніше, і потрібно резюмувати їх роль у випадках домашнього насильства. - Потім, потрібно визначити як робота кожного працівника взаємодіє із судовою системою і дати конкретні приклади впливу дій кожної групи професійної одна на одну. Вправа «Що ми можемо зробити» Кожен учасник отримує три аркуші паперу. Завдання : на першому аркуші написати відповідь на питання :»Що я можу зробити для попередження та подолання проблеми домашнього насильства ? «, «Що може зробити суспільство для подолання цієї проблеми?», «Що може зробити держава ?» На фліпчарті намальований будинок. Відповіді на перше запит. – на місці фундаменту, на 2-е – на місці стін, на 3-є – на дах. Тим самим ми проговорюємо важливість кожної з цих «цеглинок» для побудови будинку без проблем домашнього насильства. Підсумки для завершення : домашнє насильство є системою жорстокої та небезпечної поведінки, яке може включати в себе акти залякування, ізоляції та примусу. Метою домашнього насильства є встановлення та укріплення влади і контролю над іншою людиною. Для досягнення цієї мети кривдник може застосовувати фізичне, емоційне і сексуальне насилля. Хоча домашнє насильство має багато схожих характеристик з насиллям, яке вчиняє стороння людина, реакція суспільства, кривдника і жертви на цей вид насилля дуже відрізняється від інших форм насилля. Домашнє насильство порушує багато прав, які захищаються міжнародними законами про права людини. Уряд відповідальний за прийняття засобів по ліквідації домашнього насильства. Дослідження підтверджують, що джерело ДН криється в залежній ролі жінки, яку вона грає у суспільстві. Декларація ООН по Ліквідації усіх форм насильства проти жінок як вияв «Історично нерівного співвідношення влади між чоловіком і жінкою». В той же час насилля є «одним з механізмів , які ставлять жінку в залежний стан». Справдження очікувань учасників. Кожен учасник по черзі відповідає на питання «Що я отримав від цього тренінгу? Наскільки цей тренінг був корисним для мене , та чим саме ?» Оцінка тренінгу Завершаюча вправа «Віночок» Учасники стають по колу, проговорюють одна одній позитивні побажання. Додатки до тренінгу : Роздатковий матеріал № 1 Роздатковий матеріал № 2 Роздатковий матеріал № 3 РОздатковий матеріал № 4 Роздатковий матеріал № 5 Роздатковий матеріал № 5 Роздатковий матеріал № 6 Роздатковий матеріал №7

Категорія: газети | Додав: cur-rvo (09.11.2009)
Переглядів: 4331 | Коментарі: 10 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 3
3 Zoraida  
0
This is what we need - an insight to make eveyrnoe think

2 leeena  
0
Щиро вдячні за змістовний матеріал. Будемо використовувати в своїй практичній діяльності.
Тарасівська ЗОШ. Вчителі-тренери.

1 Исаева П.М.  
0
Спасибо за выложеный материал, актуальная тема!
Т.М. Федорова, с какого возваста можно приметать данный тренинг (есть возрастные ограничения)?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz