Четвер, 09.05.2024
Відділ освіти Цюрупинської РДА
Меню сайту
Категорії каталога
газети [12]
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 161
Головна » Статті » Газети відділу освіти » газети

Доповідь начальника районного відділу освіти Назаренко Л.М. на серпневій конференції 2009 - 2010 н. р.

ДОПОВІДЬ

начальника відділу освіти Цюрупинської РДА

на освітянській серпневій конференції 2009 року

 

«Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої освіти у 2008/09 навчальному році та завдання на 2009/2010 навчальний рік»

Діяльність відділу освіти Цюрупинської районної державної адміністрації, педагогічних колективів освітніх закладів упродовж 2008/2009 навчального року була спрямована на виконання пріоритетних завдань щодо основних напрямків розвитку освітньої галузі району відповідно до Указу Президента України від 20.03.2008 року № 244/2008 «Про додаткові заходи щодо поліпшення якості освіти» та реалізацію районних освітніх Програм.

Дозвольте презентувати Вам аналіз діяльності освітян, вагомі результати, якісні зміни, що відбулися, та запропонувати для обговорення подальшу програму дій педагогічних колективів району та безпосередньо відділу освіти у 2009/2010 навчальному році.

Найвагомішим здобутком праці педагога є якість освіти його вихованців. Участь випускників шкіл в зовнішньому незалежному оцінювання довела, що мотивація учнівської молоді до здобуття вищої освіти з роками не знижується, адже з і 714 учнів 11(12 класів) 501, що становить 72% стали учасниками тестування, виявивши показники достатнього та високого рівнів з історії, фізики, української мови та літератури. Разом з тим, рейтинг отриманих балів під час складання тестів з математики, географії, біології, а особливо, хімії мотивує нас до педагогічних роздумів щодо якості викладання цих предметів у курсі загальної середньої освіти. За свідченнями випускників найскладнішими виявилися завдання, що потребували нестандартного мислення та практичного застосування теоретичних знань.

Виробленню зазначених інтелектуальних здібностей сприяє залучення школярів до ранньої вікової навчально-пізнавальної, науково-дослідницької діяльності в секціях МАНу, в предметних учнівських олімпіадах, інтелектуальних турнірах. У 2008/09 навчальному році на районний конкурс-захист науково-дослідницьких робіт слухачів секцій МАНу було представлено 24 науково-дослідницькі роботи учнями Цюрупинської гімназії,  спеціалізованих шкіл №2, №4, Брилівської, Виноградівської, Костогризівської, Раденської, Ювілейнівської, Новомаячківської І-ІІІ ст., Щасливської, Тарасівської, Козачелагерської ЗОШ (2006/07 н.р. – 12, 2007/08 н.р. – 16 наукових робіт). За результатами обласного етапу конкурсу-захисту район здобув у 2007 р. 3 призових та 4 заохочувальних дипломи, у 2008 н.р. – 3 призових та 3 заохочувальних, у 2009 р. – 2 та 2 заохочувальних дипломи завдяки представництву Цюрупинських шкіл нового типу, Брилівської, Костогризівської (філія ЦДЮТ), Козачелагерської, Раденської ЗОШ.

З метою розвитку творчих здібностей учнів, виявлення обдарованих дітей та сприяння розвитку рідної мови у День української писемності щорічно проводиться Міжнародний конкурс з української мови ім. П. Яцика. У 2008/09 навчальному році у І (шкільному) етапі конкурсу взяли участь 948 учнів району, у ІІ (районному) етапі – 136 учнів. Уперше переможцями ІІІ (обласного) етапу та учасниками ІV Всеукраїнського етапу стали 2 учнів: Олексюк Юлія – учениця 8 класу Цюрупинської гімназії (учитель Крючкова Т.Л.), Павлова Аделіна – учениця 7 класу Брилівської ЗОШ І-ІІІ ст. (учитель Сигаєва В.В.).

З 2007 року районні команди беруть участь у Всеукраїнських турнірах юних знавців економіки (2007, 2008 р.р.), юних хіміків, математиків (2008 р.) зі складу учнів Цюрупинської гімназії, Цюрупинської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №2, №4, де викладання предметів здійснюється за програмами профільного та поглибленого навчання.    

Аналіз участі  школярів шкіл району у І, ІІ та ІІІ етапах олімпіади  протягом останніх 3 років свідчить про збільшення кількості її учасників, зокрема, представників сільських шкіл, шкіл І-ІІ ступенів. Так, у 2008-2009 навчальному році:

-  у І (шкільному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових    дисциплін взяли участь 2468 учнів (2006/07 р. – 1928 р. , 2007/08 н.р. - 2020 учнів)

- у ІІ (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін взяли участь 601 учень (2006/07 н. р. – 428 учнів, 2007/08 н. р. – 545 учнів). Переможцями районного етапу визнано  154 учня (2006/07 р. – 123, 2007/08р. - 150 учнів)

- у ІІІ (обласному) етапі олімпіад взяли участь 42 учня, 10 з них стали його переможцями (2007 р. – 7, 2008 р. - 8 учнів. Це учні Цюрупинської гімназії, Цюрупинської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №2, №4, Брилівської ЗОШ

- у ІV (республіканському) етапі олімпіад взяли участь 2 учня: один - учениця 9 класу Цюрупинської гімназії Сидоренко Марина (учитель Місько Н.А.) -  переможець, ІІІ місце з історії України; другий - Мартинова Віталіна, учениця Цюрупинської спеціалізованої школи № 4 (учитель Борисов В.І.) -  з німецької мови, 7 місце (2007 р. – 1 (інформатика), 2008 р. - 0).

 Кращу підготовку до участі в ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін учні району щорічно виявляють з історії, географії, математики, фізики, правознавства, англійської мови, німецької мови, української мови та літератури, інформатики, біології, трудового навчання, основ економіки, не здобули жодного разу призового місця з хімії. Два роки поспіль утримують призові місця з обласної шкільної спартакіади: 2007 р. – ІІ, 2008 р. – І місце, перша половина 2009 р. – ІІ місце.

        Педагогічними колективами на виконання Ухвали попередньої конференції приділено належну увагу викладанню державної мови, про що свідчать результати ДПА 2009 року.                                     

 Так з української мови в 4 класах у порівнянні з попередніми роками зросли показники достатнього та високого рівнів якості навчальних досягнень,  зазначена тенденція спостерігається і на рівні в 9,11 класів.

Проте виконання завдань з математики вказують на необхідність підсилення цієї предметної галузі додатковими спецкурсами, які інтегрували б завдання з логіки, формували нестандартне мислення, виробляли вміння практичного застосування.

         Слід зазначити, що кращих результатів з математики за курс школи І, ІІ ступенів домоглися учні тих шкіл, де у варіативну частину введено курс «Логіка», «Основи економіки», «Підприємництво в дії», тощо. Різняться якістю роботи учнів 4 класів традиційної технології навчання та дітей з класів  розвивального навчання.

         На якість освітнього процесу впливає і введення в його модель інформаційного компонентну відповідно до завдань обласної Програми «Створення єдиного інформаційного простору» та відповідної районної Програми комп’ютеризації загальної середньої освіти.                                     

Одним із пріоритетних напрямків освітньої галузі району протягом 2008/2009 навчального року залишалася дошкільна освіта. Спільними зусиллями районної влади, місцевих органів самоврядування, колективами працівників і керівників дошкільних навчальних закладів вдалося збільшити відсоток охоплення дітей віком від 1 до 6 років.

Якщо станом на 1 вересня 2007 року рівень охоплення дітей дошкільною освітою становив 54,3 %, на 1 вересня 2009 року ми очікуємо збільшення цього показника до 65,5 %, адже за три роки дії районної Програми розвитку дошкільної освіти відкрито 10 додаткових груп в Раденському, Подокалинівському, Ювілейнівському, Новомаячківському №3, Клинівському, Цюрупинських №2,6 дошкільних закладах, 5 груп короткотривалого перебування дітей в навчальному закладі, запроваджено альтернативні форми виховання дітей 5-6 річного віку на базі 6 шкіл району.                               Необхідність вирішення проблеми охоплення дітей дошкільною освітою сприяла оптимізації мережі загальноосвітніх і позашкільних закладів, створення Асоціацій шкіл, дошкільних установ, що є І етапом створення освітніх округів.

Задоволення освітніх інтересів кожного школяра з урахуванням його індивідуальних здібностей і можливостей є важливим завданням підготовки учня старших класів, тобто профілізація навчання. Сьогодні профільне навчання один із пріоритетних напрямів освітньої системи району. Загальноосвітніми школами, відділом освіти опрацьовано та успішно реалізується Програма профільного навчання, створена мережа профільних класів за напрямами (показники 2008/09 навчального року):

  Природничо-математичний – 7 навчальних закладів, 198 учнів;

-   Суспільно-гуманітарний – 5 навчальних закладів, 100 учнів;

-   Філологічний – 6 навчальних закладів, 212 учнів;

-   Технологічний – 11 навчальних закладів, 472 учня;

-   Спортивний – 1 навчальний заклад, 22 учня.

З 1 вересня 2009 року в 17 школах району, з них 11 сільської місцевості відкриваються класи до профільного навчання (поглиблене вивчення предметів з 8 класу, підсилення навчальних предметів інваріантної частини профільними курсами варіативної частини Робочих планів). З метою створення умов для раннього розвитку обдарованих і здібних учнів у 2008/09 н. р. відкрито 1 класи розвивального навчання окрім Цюрупинських шкіл, у Тарасівській, Брилівській ЗОШ, з 1 вересня 2009 року – в Новомаячківській, Великокопанівській, Виноградівській ЗОШ. Задля цього відділом освіти в рамках реалізації районної Програми «Вчитель» забезпечено проходження досвідченими вчителями 1-4 класів спеціальних курсів, організованих Всеукраїнським центром Розвивального навчання, м. Харків.

Більш ефективною, цілеспрямованою на запити педагогічних кадрів була діяльність районних методичних осередків: циклових методичних комісій, творчих груп, Ресурсних центрів. Слід зазначити інтерактивність заходів, що ініціювалися ними за підтримки шкільних методичних об’єднань: творчі звіти, відкриті виховні заходи, демонстрація сучасних педагогічних технологій, методик, прийомів. Керівниками закладів, методистами, керівниками шкільних і районних методичних осередків належним чином приділялася увага підвищенню інтересу педагогічних кадрів до післядипломної освіти, мотивації до здійснення науково-дослідницької, творчою діяльності, вивченню й використання на практиці результатів наукових досліджень стосовно моніторингу якості освіти дітей дошкільного віку, школярів, результативності роботи вчителів, керівників гуртків та інших спеціалістів. З огляду на це заслуговує на увагу діяльність таких загальноосвітніх навчальних закладів, як: Цюрупинська гімназія, спеціалізовані школи №2, №4, Брилівська,  Тарасівська, Новомаячківська І-ІІІст., Великокопанівська, Раденська, Козачелагерська, Солонцівська ЗОШ. З багатьох аспектів методичної роботи набули ціннісної значущості дії керівників і методичних осередків Щасливської, Подо-Калинівської, Виноградівської ЗОШ, дещо оновилася структура та зміст методичної роботи Ювіленівської, Костогризівської ЗОШ. У порівнянні з 2007/08 н.р. поліпшилась якість методичної роботи Абрикосівської, Підстепненської, Пролетарської, Клинівської, Новомаячківської І-ІІст., Старомаячківської ЗОШ І ст, яка успішно пройшла державну атестацію.

Педагогічними колективами шкіл під керівництвом шкільних науково-методичних рад здійснювалася експериментальна робота обласного та всеукраїнського рівнів з таких питань:

1.     «Застосування технологій соціального проектування в системі освітньої діяльності школи-родини», Цюрупинська спеціалізована школа №2, обласний рівень, 5 рік експерименту;

2.     «Формування інтелектуальної культури особистості у межах навчально- виховного процесу загальноосвітнього закладу, Цюрупинська гімназія, спеціалізовані школи №2, №4, всеукраїнський рівень, 1 рік експерименту;

3.     «Формування компетентності керівника – ресурс розвитку навчального закладу», Цюрупинська гімназія, всеукраїнський рівень, 2 рік експерименту;

4.     «Опорна школа» щодо викладання державної мови в соціокультурному просторі регіону», обласний рівень, Цюрупинська спеціалізована школа №2, обласний рівень, 4 рік діяльності.

Започатковано експериментальні майданчики районного рівня на базі Тарасівської, Брилівської ЗОШ щодо впровадження в навчально-виховний процес технології розвивального навчання молодшого школяра.

На базі опорних навчальних закладів продовжено роботу щодо підвищення фахової майстерності педагогів з урахуванням принципів освітньої євро інтеграції, чому сприяло проведення 10 майстер-класів найбільш досвідчених учителів, 4 науково-практичних конференцій, 26 районних предметних семінарів. Вагомий внесок в розбудову методичної роботи з педагогічними кадрами внесли районні ресурсні центри з громадянської освіти, Європейської та Євроатлантичної інтеграції вчителів іноземної мови, з розвивального навчання, керівниками та тренерами котрих є вчителі Цюрупинських шкіл нового типу. Заслуговує на увагу представницька функція окремих закладів щодо участі в обласних і всеукраїнських конкурсах:

- Цюрупинська спеціалізована школа № 2 – перемога у Всеукраїнській громадській Акції, ініційованій МОН України, АПН України, здобуття Диплому «Флагман освіти і науки України», І місце в обласному конкурсі «Школа Херсонщини» у номінації «Школа соціального становлення»;

- Цюрупинська гімназія -  І місце в обласному конкурсі: «Школа Херсонщини» у номінації «Школа шкіл»;

- Брилівська ЗОШ -  ІІ місце в обласному конкурсі: «Школа Херсонщини» у номінації «Школа успіху»;

- Тарасівська ЗОШ - ІІ місце в обласному конкурсі «Школа Херсонщини» у номінації «Школа – соціокультурний центр».

Представники освітніх установ, спеціалісти і методисти районного відділу освіти стали учасниками Всеукраїнських науково-практичних конференцій на базі наукових установ м.Рівне, Харків, Керч, Херсон, Київ, долучилися до 2 засідань АКШУ (Асоціації керівників шкіл України), 1 засідання Асоціації вчителів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба», були учасниками навчально-практичних семінарів за програмами міжнародних проектів «Корисні звички», «Анна Франк. Урок історії. Джерела толерантності», «Українські книжки для формування толерантності», «Права споживачів», «Вивчення історії голокосту євреїв в роки другої світової війни», «Інтер-тест», «Формуємо особистість лідера», що дозволить у наступному якісно оновити зміст освітньої діяльності шкіл і позашкільних установ.

Своєрідним стимулом розвитку педагогічної творчості став районний етап Всеукраїнського конкурсу «Учитель року», залучення його переможців до участі в обласному етапі, лауреатами котрого обласним журі визнано         Корват С.А., Матвієнко Т.С., учителів Цюрупинської спеціалізованої школи №2 у номінаціях «Українська мова і література», «Іноземна мова»; Набєгову О.О., учителя Цюрупинської гімназії у номінації «Інформатика»; Ступіна В.Б., учителя Козачелагерської ЗОШ у номінації «Фізика». Організовано другий огляд-конкурс «Кращий кабінет року – інформатика, іноземна мова, початкова школа», який спрямовано на створення нового освітнього середовища, інноваційного навчального комплексу. Визнання «кращого кабінету» в районі здобули кабінети: інформатики Тарасівської ЗОШ, англійської мови Цюрупинських спеціалізованих шкіл №4, №2, гімназії, Брилівської ЗОШ.

З метою поглиблення змісту дошкільної освіти, поліпшення її якості, оптимізації зусиль педагогічних кадрів у районі діяла творча група вихователів з проблеми: «Проектно-діяльнісний підхід до інноваційної діяльності в дошкільному навчальному закладів (кер. зав. ДНЗ №7 м.Цюрупинська Голуб Т.С.) Згідно з планом роботи відділу освіти проведено районні семінари на базі Цюрупинського ДНЗ №3, Раденського ДНЗ, дошкільних навчальних закладів №6, №7 м.Цюрупинська, постійно-діючий семінар для завідувачів ДНЗ на базі ясла-садка №2 м.Цюрупинська, на яких висвітлювалися результати діяльності дошкільних закладів, розроблялися методичні рекомендації для вихователів.      У жовтні 2008р. за ініціативи відділу освіти та педагогічних колективів Подо-Калинівського, Ювілейнівського, Старомаячківського та Абрикосівського дошкільних закладів було створено Асоціацію педагогічних колективів працівників ДНЗ.

З метою підвищення професійного рівня та координації роботи працівників соціально-психологічної служби в районі створено постійно діючу циклову комісію психологів та соціальних педагогів. Підвищуючи конкурентну спроможність служби створювались умови та можливості щодо надання посадовцям додаткових знань, розширення їх професійних здібностей шляхом організації курсів, семінарів, тренінгів, конференцій. Позитивно вплинула роль психолога і на якість постійно-діючих семінарів для кадрового резерву майбутніх директорів, «Школи молодого  спеціаліста». Спільно з соціально-психологічною службою працювала районна психолого-медико-педагогічна служба: здійснено планові та виїзні засідання, організовано засідання обласного Центру, здійснено разом з медичними працівниками  обстеження дітей 6-річного віку, школярів відповідного віку, забезпечувалася співпраця з соціальними службами, кримінальною комісією у справах неповнолітніх, службою у справах дітей, надавалась соціальна допомога батькам

         Не  дивлячись на жорсткі умови фінансової кризи, освітня галузь завдяки підтримці районного депутатського корпусу отримала бюджет 2009 року, який дозволяє продовжити реалізацію всіх освітніх Програм, а відтак сприяти подальшому розвитку педагогічних ідей, соціальному захисту дітей та нелегкої праці вчителя.

         Так, наприклад, в рамках Програми «Комп’ютеризації загальної середньої освіти» вдалося розробити на запровадити в школах модель інформаційного простору, залучити до її фінансування європейські та вітчизняні освітні проекти, благодійні фонди.

         Освітня галузь Цюрупинського району забезпечує виконання конституційних прав громадян на одержання загальної середньої освіти.            У порівнянні з попередніми на кінець цього навчального року різними формами навчання охоплено 99,9% дітей шкільного віку, поза увагою залишалося 2 учнів (2008 р. – 4, 2007 р. - 8 неповнолітніх, 2006 р. – 14). Яка вона – цікава школа? – називався всеукраїнський конкурс, до якого долучилися школи району. Слід зазначити, що учні, на запитання «Яка школа є цікавою» найпершою надавали все ж таки відповідь: та, де цікаво навчають, де готують якісно до вступу у вищі навчальні заклади. Відповідно до районної програми моніторингу якості освіти протягом 2008/09 н.р. у школах району проведено ряд досліджень, які загалом засвідчили позитивну динаміку показників якості викладання природничої галузі наук, на що зверталася наша з Вами увага на минулій конференції. Разом з тим за результатами їх порівняльного аналізу встановлено:

- з фізики: вищий якісний рівень знань показали учні Цюрупинської спеціалізованої школи №4 – 63% (учитель Міщенко О.П.), Подо-Калинівська ЗОШ – 61% (учитель М’який  Г.І.), Цюрупинської гімназії – 59% (учитель Григорєв О.Є.), Цюрупинської спеціалізованої школи №2 – 58% (учитель Бойкова Л.В.); нижчий рівень продемонстрували учні профільного класу Новомаячківської ЗОШ  – 31% (учитель Ляшенко В.В.);

- з хімії: вищий рівень якісних навчальних досягнень показали учні Цюрупинської гімназії – 74%, Цюрупинської спеціалізованої школи №4 – 51%, Великокопанівської ЗОШ – 50%, Цюрупинської спеціалізованої школи №2 – 49%; нижчий рівень якісних показників виявлено у школярів Щасливської ЗОШ І-ІІІст. – 19%;

У порівнянні з 2007/08н.р. (перший рік досліджень) рівень якісних показників у динаміці такий: підвищився у Великокопанівській ЗОШ на 7%, Ювілейнівській ЗОШ на 8%, Щасливській ЗОШ на 5%; знизився у Костогризівській ЗОШ на 17%, Брилівській ЗОШ на 11%, Цюрупинській спеціалізованій школі №2 на 7%, Цюрупинській спеціалізованій школі на 4%, К.Лагерській ЗОШ на 4%. Причиною зниження якісних показників навчальних досягнень є прогалини у знаннях учнів, утруднення при здійсненні логічних операцій (аналіз задачі, визначення прихованих даних, формулювання висновків), недостатній рівень сформованості умінь використовувати інформацію, представлену у формі таблиць, діаграм, графіків, не функціональність отриманих знань.

У процесі моніторингу інтелектуально-інформаційних компетентностей достатній рівень сформованості  інтелектуальних умінь виявили учні Цюрупинської гімназії, Цюрупинської спеціалізованої школи №4, Раденської ЗОШ.  Порівняно з результатами попередніх моніторингових відстежень збільшилась кількість учнів, що підвищили рівень сформованості зазначених компетентностей: учнів 7 класів Цюрупинської гімназії – 43%, Цюрупинської спеціалізованої школи №2 – 30%, Цюрупинської спеціалізованої школи №4 - 17%, Тарасівській ЗОШ – 20%, що дає підстави говорити про планомірність етапів здійснення корекції, оволодіння педагогічними колективами вищезазначених навчальних закладів технології освітнього моніторингу.

Стосовно якості викладання основ здоров’я і ОБЖ слід відзначити, що адміністраціями Кринківської, Солонцівської, Підстепненської, Клинівської ЗОШ І-ІІст. здійснюється керівництво процесом запровадження Державних стандартів природничої галузі щодо формування культури здоров’я, позитивної мотивації учнівської молоді на здоровий спосіб життя, активізувалася діяльність вчителів щодо використання в навчальному процесі інтерактивних та проектних технологій, що сприяло якості засвоєння школярами програмного матеріалу та застосуванню його в практичних життєвих ситуаціях. Моніторинг якості рівня навчальних досягнень та сформованості здоров’я зберегаючих компетентностей учнів засвідчує зростання якісних показників, а саме: Кринківська – 90% (2007/08н.р. – 76%), Солонцівська – 87% (2007/08н.р. -54%), Клинівська – 78% (2007/08н.р. – 74%). Формування навичок здорового способу життя у школах І-ІІст. відбувається на факультативах та профілактичних курсах за такими програмами: «Школа проти Сніду», «Звички і здоров’я», «Корисні звички», «За здоровий спосіб життя», «Особиста гігієна», відтак практичними уміннями і навичками з основ здоров’я оволоділи майже 85% школярів.                        

Однією із «молодих» є програма розвитку позашкільної освіти, система діяльності якої забезпечує розвиток здібностей, талантів дітей, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні. Здобувати позашкільну освіту учні району мають можливість на базі СЮТ, ЦДЮТ, ДЮСШ та 1 навчального закладу, що надає послуги допрофесійної та професійної підготовка молоді - Цюрупинський міжшкільний навчально – виробничий комбінат.

        У 115 гуртках  позашкільних закладів 1895 дітей розвивають свої особисті якості та мають змогу за своїми уподобаннями провести цікаво позаурочний час. З 1 вересня 2008 року відновлено роботу еколого-натуралістичного відділу позашкільної освіти, для чого в штатний розклад ЦДЮТ введено 2 ставки гурткової роботи еколого-натуралістичного спрямування. Загалом, 23,9 % охоплені різними видами творчої діяльності у позашкільних навчальних закладах (2007/08 н.р. – 21,4%). На базі Костогризівської, Великокопанівської, Брилівської, Ювілейнівської, Подокалинівської, Козачелагерської, Виноградівської, Тарасівської ЗОШ працюють філії районних позашкільних закладів. Загалом учителями шкіл забезпечується позаурочна діяльність 297 шкільних гуртків, до яких залучено 4715 дітей, у результаті чого стан охоплення дітей гуртковою, секційною та іншими видами позаурочної  роботи за інтересами зріс до 82% (2007/08 н.р. - 64%), для чого відновлено години гурткової роботи на базі шкіл сільської місцевості. Адже право на творчий відпочинок та розвиток здібностей, одне із прав, задекларованих Конвенцією Прав дитини. Говорячи про навчання й виховання найбільш з вразливих верств населення, слід зосередити увагу на соціальному захисті неповнолітніх.

        Статистика вражає щодо зростання кількості дітей-сиріт, під опікою, інвалідів, з соціально незахищених родин. Всі вони потребують нашої людяності, своєчасно висловленої підтримки, особливих умов утримання в навчальному закладі. Задля цього у ході поглибленого медичного огляду дітей дошкільного віку було створено банк даних дітей із порушеннями психофізичного розвитку (затримка психічного розвитку, порушення зору, слуху, мовлення). У цей банк даних ввійшло 353 дитини, 321 з них – це діти – логопати, що складає близько 92 %   від загальної кількості дітей із порушенням психо-фізичних параметрів розвитку. Більшість з них - це майбутні першокласники – 52% (282 дитини з 538 обстежених 6-річок), що на 34% більше порівняно з показниками минулого року, адже у 2008 р. кількість дітей складала тільки 18%. Даний аналіз свідчить про тенденцію зростання кількості дітей із мовленнєвими порушеннями. Різні відхилення в розвитку мовлення негативно позначаються на сприйманні мови, висловлюванні власних думок, оволодінні знаннями та формуванні особистості дитини, відтак діти відчуватимуть труднощі у засвоєнні навичок письма та читання в шкільні роки. А тому відділ освіти за поданням районної, створеної в лютому 2008 року. психолого-медико-педагогічної комісії, ще в липні місяці на Дні сільського голови висловила стурбованість щодо необхідності введення в штатні розклади ДНЗ посад логопедів. У позитивному вирішенні зазначеного питання ми не маємо сумнівів, адже районна влада завжди відгукувалася на пропозиції та потреби освітян. Як результат, за три роки реалізації Програми Оптимізації шкільної мережі 70% загальноосвітніх шкіл району набуло нового матеріально-технічного оснащення, сучасного естетичного вигляду, а саме основне – в усіх закладах тепло, охайно.

Це одна із тих програм, яка є доказом співпраці влади, школи та сімї кожного школяра. Адже за 3 роки в розвиток навчальних закладів вкладено достатньо багато позабюджетних коштів, серед яких левова частка батьківської допомоги. Дозвольте висловити подяку всім Головам Рад шкіл і позашкільних установ, батьківських комітетів, головам місцевого самоврядування, керівникам окремих господарств, підприємцям, котрі розвязання проблем освітян розглядають як свій найперший громадянський обовязок. Так, усі разом ми робимо велику справу – забезпечуємо соціально-педагогічні умови зростання потужного молодого покоління, яке через декілька років увіллється в ряди дорослих громадян та будуватиме пліч-о-пліч з нами велику європейську державу.

              

Категорія: газети | Додав: cur-rvo (03.09.2009)

Переглядів: 5110 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.2/4 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz