Середа, 20.09.2017
Відділ освіти Цюрупинської РДА
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: cur-rvo 
Форум » матеріали семінару » секція учителів інформатики » Використання інформаційних технологій (в системі особистісно-орієнтованого навчання)
Використання інформаційних технологій
kazanovaДата: Понеділок, 23.02.2009, 16:52 | Повідомлення # 1
Генерал-полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 11
Репутація: 0
Статус: Offline
))))))))))))))))))))))))
 
kazanovaДата: Понеділок, 23.02.2009, 17:03 | Повідомлення # 2
Генерал-полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 11
Репутація: 0
Статус: Offline
Використання інформаційних технологій під час навчально-виховного процесу.
Назаренко В. С., учитель основ інформатики Цюрупинської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№2, керівник районної творчої групи.

У контексті освітніх євроінтеграційних процесів особливої актуальності набуває питання щодо застосування методів навчання, спрямованих на формування соціально-психологічних компетентностей школярів, серед яких чільне місце посідають інформаційно-інтелектуальні. Наразі йдеться мова про інформаційні технології, що все активніше входять до складу педагогічної діяльності вчителів різних предметних галузей.
Інформаційні технології – цілеспрямована організована сукупність інформаційних процесів з використанням засобів обчислювальної техніки, що забезпечують високу швидкість обробки даних, ефективний пошук інформації, розосередження даних, доступ до джерел інформації незалежно від місця їх розташування [2]. До таких технологій ми відносимо мережу Інтернет, використання якої розглянемо в системі викладання предметів природничого циклу.
На наш погляд учителі географії частіше за інших мають використовувати ресурси Інтернету з метою актуалізації і візуалізації фактичної інформації про країну і світ, поповнення банку карт і космічних знімків різних масштабів, геоінформаційних систем, які сьогодні ввійшли в широке практичне застосування. Окрім того, Інтернет сприяє підвищенню кваліфікації вчителів, дозволяючи спостерігати за новим в теоретичних основах географії і методиці її викладання в школі як в нашій країні, так і в світі. Задля використання цих можливостей учитель географії має оволодіти певною практикою роботи із різноманітними ресурсами глобальної мережі [4].
Слід зазначити, що, на жаль, системна Інтернет-освіта вчителів відсутня і обумовлюється це не стільки технічними, скільки соціальними причинами. Прикладом того є те, що навіть в школах, підключених до Інтернет-мережі, географ не може активно використовувати її потенціал через відсутність власних вмінь як користувача або відсутність вільного доступу до техніки. Адже кабінет інформатики є, як правило, один на навчальний заклад, і той цілком використовується вчителем інформатики.
Та все ж таки з огляду на поступову реалізацію Державної програми комп’ютеризації навчально-вихованого процесу найближчими роками стане доступним проведення інтегрованих уроків з використанням комп`ютерних технологій. На таких уроках з’явиться можливість застосувати відомий вчительському загалу метод показу презентацій, навчальне ППЗ, а також скористатися послугами Internet. З метою запобігання безконтрольному використанню пошукового ресурсу учнями на вчителя покладається додаткова відповідальність за матеріал, що відображається на сторінках сайтів. Є доцільним заздалегідь відкрити необхідні для уроку веб-ресурси та здійснити первинний аналіз вміщеної інформації, за необхідності підготувати навчальний коментар.
Загалом досвід роботи показує, що Інтернет можна використовувати на будь-якому уроці, але більш вдалим є його використання на уроках ознайомлення з новим матеріалом, практичній роботі, уроках формування спеціальних і навчальних компетентностей. Розглянемо декілька прикладів використання ресурсів Інтернету відповідно до поставленої навчально-пізнавальної мети.

І. Вирішення проблемних питань шляхом пошуку відповідей на певних ресурсах.
Учителю слід до уроку окреслити коло проблемних питань стосовно навчальної теми, ознайомитись з варіантами їх розв’язання на різних сайтах та передбачити оптимальні варіанти відповідей. Безпосередньо на уроці учитель пропонує учням об’єднатися в групи для дослідження навчального матеріалу. Так як члени групи знаходяться за різними комп’ютерами (якщо це дозволяє кількість комп’ютерів), то школярі отримають можливість охопити різні сторони викладу проблемного питання.
Процес пошуку відповідей триває за таким алгоритмом:
А) Спочатку вчитель рекомендує учням конкретні адреси сайтів, і учні знаходять на них відповіді.
Б) Якщо учні вважають що відповідь групи буде не повною при використанні наданого ресурсу, то з дозволу вчителя та під його контролем вони можуть скористатись пошуковою системою задля пошуку додаткового матеріалу, що характеризує дану проблему з іншого боку.
В) Після того, як на уроці була проведена пошукова робота та достатньо зібрано інформації, учні аналізують її, після чого складають загальну відповідь; на цьому етапі роботи є доцільним обмін матеріалом.
Як приклад такого використання Інтернету є пошук методів вирішення екологічних проблем на уроці географії, адже в глобальній мережі дуже багато сайтів, де можна було знайти методи вирішення екологічних проблем: http://www.dklg.kiev.ua/index_ua.html, http://eko-2000.info/problemi.html, http://narodna.pravda.com.ua/life/47061cdae82fb/, а також адреси каталогів рефератів. Учні спочатку знаходять необхідну інформацію, а потім на уроці географії відбувається інтеграція компоненту з інформатики, під час якого вони під керівництвом вчителя інформатики узагальнюють весь зібраний матеріал у вигляді презентацій PowerPoint, використовуючи спецефекти, що можуть підкреслити значущість даної проблеми. Наприкінці всієї роботи представник групи пропонує доповідь за створеною презентацією. У зв’язку з тим, що такий урок уважається інтегрованим (географія + інформатика), то і критерії оцінювання роботи групи будуть відповідно розглядатись, як зі сторони повноти відповідей, так і зі сторони технічного супроводу. Оцінюючи доповідь лідера окремої групи, під час якої доповідач може скористатися всіма учнівськими презентаціями зазначеної проблеми з різних сторін, слід оцінювати потенційний внесок кожного учня, так як невиконання однієї частини завдання, у даному випадку технічної, може призвести до ускладнень при захисті презентацій представниками інших груп. У такому випадку група отримує меншу кількість балів, унаслідок чого знизиться оцінка окремо взятого учня в залежності від якості виконання ним дорученої роботи. [1, 4]

ІІ. Проведення тематичних Інтернет-конференцій.
Інтернет-конференцію краще використовувати на уроках узагальнення матеріалу, щоб визначити наскільки вільно учні володіють отриманою інформацією. Окрім того, це засіб обговорення на форумі або на спеціально відведеному місці в Інтернет-просторі (сайті, чаті) поставлених питань в межах однієї теми, за певними правилами, унаслідок чого, підсумовуючи, учасниками тезисно описуються способи вирішення поставлених питань.
Розглянемо принципи проведення Інтернет-конференції на форумі. Форум - інтернет-ресурс, популярний вид спілкування в інтернеті [2]. Проведення конференції такого типу складається з двох частин: підготовка (займає від 1 до 2 уроків) та проведення (2 уроки, краще, якщо в один день). Однією з важливих умов якісного проведення конференції є наявність швидкісного Інтернету (не менше 512 kbit/s) та наявність 2 комп’ютерних класів. За їх відсутності бажано об’єднати дітей в дві групи, але це створить проблеми при оцінюванні їх роботи, так як вони будуть змушені працювати в парах. Звичайно, що один вчитель-предметник не впорається з проведенням такої конференції тому на уроці мають бути присутні як учителі інформатики, так і вчителі-предметники.
Для проведення такої конференції необхідно створити окремий форум, краще якщо він буде розташований на сайті навчального закладу де вона і проводиться. Слід пам’ятати, що в Інтернеті існує дуже багато сайтів, на яких пропонуються різні види форумів, які автоматично створюються; залишається лише внести основні характеристики, що необхідні для їх правильної роботи. Після того, як створено форум, необхідно продумати загальні правила конференції. Зразок таких правил можна знайти на будь-якому форумі, на якому проводяться конференції Приклад:
«…
1. Під час Інтернет-конференції (ІК) суворо забороняється надсилати повідомлення, які містять неправдиву, образливу, конфіденційну інформацію, а також посилання на подібні матеріали. Такі повідомлення будуть одразу вилучатись.
2. Учасники ІК можуть розміщувати інформацію, на яку вони мають право власності або дозвіл на публікацію. Учасники ІК погоджуються прийняти на себе всю відповідальність за публікацію матеріалів.
3. Учасникам ІК не дозволяється публікувати матеріали, які містять непристойну або образливу інформацію або матеріали, які зачіпають інтереси будь-якої людини чи містять погрози на її адресу.
4. Припускається, що учасники говорять від власного імені, якщо вони не мають повноважень представляти офіційні погляди певної установи.
5. Інформація конференції відкрита тільки для особистого використання. Будь-яке комерційне використання, тобто публікація у засобах мас-медіа тощо, можливе тільки з дозволу адміністрації конференції post@conference.osp-ua.info .
6. Надсилаючи повідомлення, учасник надає право адміністрації Інтернет-конференції та іншим читачам використовувати інформацію у особистих цілях з її подальшим цитуванням.
7. Адміністрація має право змінювати або доповнювати вище наведені правила…» [3].

Наведені вище правила підійдуть і для шкільної Інтернет-конференції, звичайно їх можна змінювати в залежності від мети конференції та поставлених задач разом з учасниками. Розміщувати таку інформацію краще в окремо створеній темі форума «Правила Інтернет-конференції».
Наступним етапом підготовки є визначення теми, мети та завдання Інтернет-конференції. Це краще робити разом з учнями, щоб активно залучити їх до підготовки та проведення заходу. Розглянемо знову ж таки тему: «Екологічні проблеми світу». Спільно з учнями проговорюються мета, завдання та основні питання, що потребують активного обговорення. Наприклад, метою буде: «Визначити та розглянути основні екологічні проблеми, що постали перед людством. Запропонувати ефективні методи вирішення цих проблем». Поставленні завдання:
1. Запропонувати екологічні проблеми для обговорення;
2. Обґрунтувати актуальність обраних проблем;
3. Скласти перелік питань за якими буде вестись обговорення обраних проблем;
4. Запропонувати шляхи усунення екологічних проблем, що обговорювались;
5. Тезисно оформити підсумок конференції за формою:
а) назва проблеми;
б) актуальність;
в) ефективні шляхи усунення проблеми
Учні, застосовуючи всі свої знання з екології, географії, а також отриману інформацію з Інтернету, починають виконувати завдання. Перші три завдання можна виконати на підготовчому етапі конференції, а наступні - під час її проведення.
У період підготовки до конференції варто розробити критерії оцінювання навчальної діяльності школярів. До цього процесу буде цікавим залучити учнів, які, як правило, пропонують оцінювати їх активність та змістовність відповідей. Виникає питання: яким чином за цим можна стежити? Як відомо, на кожному форумі існує адміністрація, у даному випадку адміністратором буде вчитель, так як тільки він знає коди доступу до панелі адміністрування форуму, на якій буде відображено кількість зареєстрованих, їх дані, а також кількість повідомлень, відправлених кожним з них. На панелі адміністрування форумом можна контролювати дотримання правил конференції, і, у разі порушення, видаляти учасника, що негативно вплине на загальну оцінку його роботи.
Після того, як розроблено критерії оцінювання, настає основний етап підготовки - це занесення даних безпосередньо на форум. Спочатку учні двох груп, що знаходяться в різних комп’ютерних класах реєструються на форумі (бажано під реальними іменами та прізвищами для полегшення контролю) Потім на форумі створюється два розділи: «Екологічні проблеми від групи 1», «Екологічні проблеми від групи 2» (необхідно проконтролювати, щоб теми не повторювались). Учасники груп в межах своїх розділів створюють теми з назвами екологічних проблем, а їх першим повідомленням в темі стане перелік питань, що пов’язані з обраною проблемою. На панелі адміністрування і на самому форумі буде відображено, який учень створив обрану тему. Це дозволить перевірити і той факт, наскільки актуальною є обрана учнем екологічна проблема [5].
Отже, підготовчий етап завершено. На початку проведення уроку-конференції вчитель повідомляє учням її тему, мету, завдання та ознайомлює учасників з правилами роботи і критеріями оцінювання її результатів.
Учні обох груп розпочинають працювати над питаннями групи-опонента, водночас контролюючи обговорення своєї проблеми. За необхідністю надають відповіді на запитання опонентів. Під час проведення уроку вчителі можуть стикнутися з такою проблемою, як «німе обговорення проблем», що недопустимо, принаймні на уроках предметів природничого циклу, тому що знання з цих предметів краще засвоюються при голосовому супроводженні. Тому необхідно в правила форуму додати поправку, що через певний інтервал часу (15 хвилин) учасники обговорення тієї чи іншої проблеми мають зробити коротеньке усне повідомлення (не більше 1 хвилини з обговорення обраної проблеми, 1 хвилина з створеної проблеми). У цей час обговорення на форумі тимчасово припиняється., а після виступу всіх учасників - продовжується. За 30 хвилин до кінця другого уроку учасники інтернет-конференції надсилають своїм опонентам слова вдячності за те, що вони обрали саме цю екологічну проблему, складають тези, які записують в своїй темі. Після цього слід припинити обговорення в Інтернеті та заслухати доповіді учасників. Адміністрація форуму узагальнює їх та робить загальний висновок за наведеною в завданнях формою.
Якщо немає можливості провести конференцію на уроці, то можна скористатися годинами, відведеними на позаурочний захід, доцільним буде й залучення учнів різних класів, інших начальних закладів. Критерії оцінювання залишаються такими ж, але оцінюватись буде вже робота не окремо взятого класу, окремо взятих представників класів однієї паралелі в різних навчальних закладах. А останнім кроком при підведенні підсумків конференції може стати створення тематичного сайту.

ІІІ. Створення тематичних сайтів.
Цей метод роботи можна використати теж при узагальненні навчального матеріалу. Процес створення тематичних сайтів розрахований на 1-2 уроки, все залежить від того наскільки учитель й учні готові до роботи в Інтернет-мережі. Цю роботу можна поєднати з попередніми двома, використовуючи накопичені матеріали під час пошуку даних або отримані під час Інтернет-конференції.
Отже цей метод теж складається з двох етапів: підготовчий та так званий – «Реалізація проекту». Як приклад, пропонуємо створити сайт за результатам Інтернет-конференції з екологічних проблем.
Під час підготовки до створення сайту більша відповідальність покладається вже на учнів, а не на вчителів. На підготовчому уроці (ця частина інтегрованого уроку присвячена інформатиці) учні в Інтернеті мають знайти місце для реєстрації сайту (хостінг). Безкоштовний хостінг наразі відшукати в Інтернеті не важко (narod.ru, ucoz.ua, та інші), але сайт має бути динамічним: має бути можливість додавати інформацію без заходу на сервер, а безпосередньо після реєстрації на сайті, що значно прискорить наповнення сайту необхідною інформацією. Такі шаблони сайтів є на ucoz.ua. Отже, коли знайдено місце, необхідно підібрати назву для сайту, яка б відображала його тематику, приклад: ekologkonferenc.ucoz.ua (даного сайту не існує, це лише приклад назви).
Назва обрана і наступає етап розробки структури сайту. Так як працювати доведеться з шаблоном, то залишається придумати назви для вже створених автоматично сторінок сайту. За допомогою панелі керування це зробити не важко. Коли всі необхідні сторінки перейменовані, можна приступати до реалізації проекту. Першим етапом буде пошук додаткової інформації з поставлених екологічних проблем: реферат, повідомлення тощо. Далі починається частина географії. Учитель нагадує учням, над якою проблемою вони працювали, після чого розпочинається безпосередньо робота учнів з сайтом. Кожному учневі або групі учнів надаються сторінки сайту, які вони мають заповнювати під час уроку. Яким чином буде організована сама робота учнів, щоб вона не перетворилася на мовчазне клацання мишкою і заповнення текстом сторінок сайту? Перш ніж учні почнуть заповнювати сторінки сайту, кожна з груп, має висвітлити суть своєї проблеми, шляхи її подолання. Далі учням відводиться час для розміщення матеріалу на вказаних сторінках. Так як сайт динамічний, то його можуть заповнювати одночасно декілька учнів. Проблеми можуть виникнути тільки в тому разі, якщо школі надаються неякісні послуги Інтернет-зв’язку. Особливо це відчутно, коли один або два комп’ютерних класи одночасно намагаються підключитись до Інтернету по одній телефонній лінії. Після того, як учні розмістили всю необхідну інформацію на сторінки сайту, учитель може виділити групу учнів, яка б розмістила на окремій сторінці посилання на форум з результатами конференції, проведеної раніше. Це є важливим за умови, коли конференція була проведена у позаурочний час і не всі учні на неї потрапили, саме для них ця інформація буде більш корисною, а безпосередні учасники зможуть закріпити свої знання, допомагати іншим учням [6].
Звісно, що у кожного метода роботи є і свої недоліки. Так, з однієї сторони учні набувають навички спілкування в Інтернеті, але, з іншої, якщо проводити такі уроки дуже часто, у них можуть порушуватись лінгвістичні конструкції речень при висловлюванні, що спричинить подекуди особистісну замкнутість. Тому вчителю необхідно дотримуватись санітарних норм: проводити такі уроки тільки в 10-11 класах, обмежити роботу з комп’ютером до 25 хвилин на один урок, даючи можливість учням обговорювати отриманий матеріал. І обов’язково на уроці має бути присутнім живе спілкування, як школярів між собою, так і з учителем.

Перелік використаних джерел.
1. Ю.Фурсова "Отечественная война 1812 года" Урок в 10 классе с использованием ресурсов сети Интернет/ http://som.fio.ru/item.asp?id=10002708.
2. Вікіпедія /http://uk.wikipedia.org.
3. http://conference.osp-ua.info/rules.php.
4. Иванова Т. А. «Использование Internet на уроках географии»./ Доклад на Новгородской городской конференции учителей географии 12.04.2001
5. Кострина. Е. Н. «Компьютер на уроках географии»/ http://www.rusedu.info/Article783.html
6. «Створення динамічних сайтів»/ http://webmaster.rovno.ua/ua/facilities/bitrix/

 
kazanovaДата: Понеділок, 23.02.2009, 17:04 | Повідомлення # 3
Генерал-полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 11
Репутація: 0
Статус: Offline
ЗАСТОСУВАННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ТЕХНІКИ В СИСТЕМІ ВИКЛАДАННЯ окремих предметів
Назаренко В.С.

На сучасному етапі розвитку освіти комп’ютерні технології набувають все більшого і більшого значення у викладанні різноманітного характеру предметів: ДПЮ, математика, географія, біологія, хімія, фізика, англійська мова.
В даній статі буде розглядатися застосування комп’ютерної техніки на уроках географії.
Перше, що необхідно для проведення уроку з використанням комп’ютера, це наявність програмного забезпечення з певної тематики або універсальної програми (електронні атласи, енциклопедії і т.д.). Однією з таких універсальних програм є Google Earth, але для її використання необхідне підключення до мережі Internet.
Ця програма може бути застосованою на уроках в 6 – 7 –их класах. При вивченні загальної географії та географії материків та океанів.
Дана програма представлена у вигляді електронного глобуса. Ділянки якого можна збільшувати до масштабу 1:100000, цей глобус можна використати при викладенні різних тем: на уроках вивчення градусної сітки, при вивченні карт різних масштабів (за рахунок збільшення певної поверхні глобусу). Також є можливість продемонструвати і на практиці спробувати виміряти відстань від однієї точки до іншої, як по прямій так і по основним дорогам які на глобусі чітко видні (глобус складено на основі супутникових знімків земної поверхні). Також є можливість трансформувати зображення цих знімків. Так наприклад, якщо в 10-11 класах є необхідність показувати політичну карту світу, то можна перейти в інший режим роботи глобусу і він буде відображати вже політичні карти країн.
Також можна Застосовувати цю програму на практичних роботах, в любих класах, з контурними картами, працюючи в режимі відображення лише контурів окремих країн. В цьому режимі за допомогою переносних маркерів, які є в цій програмі діти зможуть підписувати столиці країн, обласні центри, та інші крупні міста на земній поверхні. Дуже корисна ця програма при проведенні уроків з фізичної географії. Так як можна побачити на супутникових знімках, як рівнини, так і засніжені гірські верхівки. При загружені з Інтернету додаткових плагінів, програма зможе відобразити сейсмічно-активні зони, що дасть можливість дітям продемонструвати всі ділянки Земної кулі на яких відбувається активний рух літосферних плит. Є можливість демонструвати і кліматичні карти. Крім цієї програми є дуже велика кількість електронних атласів: атлас України для 8 – 9 класів.
В цьому атласі дуже добре відображається економічний стан регіонів, кількість та густота населення, а також можливе вивчення промисловості цих регіонів, що полегшує вчителю демонстрацію картографічного матеріалу. Також цей атлас уміщує в собі і статистичні данні (перепис населення, яка галузь промисловості є основною в графічному вигляді).
Також є можливість за допомогою ігрового диску Географія закріпити з учнями 10-11 класів розташування країн на карті методом перетягування контурів цих країн на їх можливі місця на карті (як проміжний контроль знань, тематичне оцінювання), і одразу висвітлюється оцінка по п’яти бальній шкалі, в залежності від того скільки помилок було зроблено виконавцем.

 
kazanovaДата: Середа, 25.02.2009, 15:53 | Повідомлення # 4
Генерал-полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 11
Репутація: 0
Статус: Offline
Набєгова О.О.
Тема. Компьютерные сети. История Internet.

Цель:
• учебная: ознакомить учеников с понятием «компьютерная сеть»; рассмотреть виды и типологии компьютерных сетей;
• воспитательная: формировать информационную культуру, воспитывать интерес к профессии системного администратора;
• развивающая: развивать умения анализировать, сравнивать, обобщать, делать выводы, оценивать результаты собственной деятельности. Развивать навыки логического мышления.
Тип урока: урок формирования новых знаний.
Методы: информационно-рецептивный, эврестический, интерактивные: «Диалог», «Дискуссия» в группах
Формы работы: фронтальная, групповая, индивидуальная
Оборудование: таблицы «Типы сетевых соединений», «Классификация сетей».
Ожидаемые результаты: ученики:
- понимают и осмысливают информацию о компьютерных сетях;
- определяют основные виды компьютерных сетей;
- совершенствуют навыки работы с компьютером и глобальной сетью Интернет;
- устанавливают причинно-следственные связи между топологиями локальных сетей;
- формируют собственную точку зрения;
- развивают умения работать в малых группах.
Прикріплення: .Internet.doc(344Kb)
 
kazanovaДата: Середа, 25.02.2009, 15:58 | Повідомлення # 5
Генерал-полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 11
Репутація: 0
Статус: Offline
Набєгова О.О.
Клас 10
Тема: редагування та перетворення зображень у середовищі графічного редактора
Мета: закріпити поняття:
- векторної і растрової графіки;
- інструментів графічного редактора.
Сформувати :
- знання про основні операції створення, редагування зображень у середовищі графічного редактора;
- вміння змінювати параметри графічних об’єктів у середовищі графічного редактора Paint.
Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, оцінювати результати власної діяльності. Розвивати навички логічного мислення, художній смак.
Виховувати інтерес до професій, повязаних з графікою - дизайнера, редактора, конструктора

Тип уроку: Урок формування нових знань, умінь та навичок
Методи: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, інтерактивні: «Сумісний проект», «Дискусія» в групах, частково-пошуковий
Форми роботи: фронтальна, групова, індивідуальна
Обладнання: Дидактичні картки, комп’ютери, мультимедійний проектор, ноутбук, програмні засоби навчання (тести, графічний редактор, файли-заготовки, електронний міні-підручник).
Очікувані результати: учні:
- розуміють і усвідомлюють інформацію про види ком’ютерної графіки: растрову та векторну, основні операції над об’єктами в середовищі графічного редактору;
- визначають основні операції над об’єктами;
- вдосконалюють навички роботи з інструментами та палітрою графічного редактору;
- встановлюють причинно-наслідкові зв’язки між різними графіки;
- використовують власний досвід створення та редагування малюнків в середовищі графічного редактору;
- формують власну точку зору;
- розвивають вміння працювати в малих групах
- узагальнюють власні знання.

Прикріплення: 3327007.doc(96Kb)
 
kazanovaДата: Середа, 25.02.2009, 16:01 | Повідомлення # 6
Генерал-полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 11
Репутація: 0
Статус: Offline
Набєгова О.О.
Тема. Компьютерные сети. История Internet.
Інтелектуальний конкурс для юних інформатиків
«Найрозумніший»

Вступ
Ми вивчаємо інформатику з 3 класу. Головною умовою введення цих годин було бажання учнів навчатися інформатиці та згода батьків. Учні повинні мати добрі успіхи в навчанні, уміти логічно мислити, бути кмітливим та організованим.
Учні, які починають навчатися з 3-го класу значно швидше і краще, ніж старшокласники, засвоюють основні поняття, вивчають складові пристрої апаратної частини ПК, добре працюють в операційній системі WINDOWS, із захопленням малюють в графічному редакторі та з великим задоволенням працюють в текстовому редакторі. Найбільше учням подобалося працювати з « Агоритмікою», « Сходинками» та іншими подібними програмами.
Майже з перших уроків я привчала своїх пятикласників працювати в середовищі програмування Turbo Pascal 7.0. Сама писала для них простенькі програми: кросворди, «Задумай число», «Відгадай число», тестові програми з різних предметів. Згодом папка, яка була спеціально створенна для цього класу, наповнилась різними програмами.
Під час проведення класних годин ми часто проводили конкурси, змагання з використанням компютерів. Одного разу, переглянувши всі програми, які накопичились, вирішили провести конкурс «Найрозумніший».
Від телевізійної гри взяли тільки назву та ідею, усе інше-своє. Для конкурсу було вирішено використати декілька програм: програми на перевірку знань таблиці множення (tab_mnog), додавання, віднімання та ділення двозначних чисел (dodavana, vidnim, chastka), а також програма-тест з архітектури ПК (ats). Програми перевірки знань на арифметичні операції базуються на використанні генератора випадкових чисел. За допомогою нього в програмі генеруються два числа і потрібно ввести правильну відповідь відповідної операції із заданими числами, множення, додавання, віднімання чи ділення. Для більш красивого оформлення програми використано модуль для побудови рамки ти створення вікон у текстовому режимі екрану, а також реалізована процедура перевірки результатів.
Прикріплення: 7888746.doc(104Kb)
 
kopaniДата: Четвер, 19.03.2009, 10:38 | Повідомлення # 7
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Глобальні зміни, що відбулися в Україні протягом останніх 10-15 років: здобуття державної незалежності, становлення ринкової економіки, демократизація суспільства - стали реальним підґрунтям для подальшого поступу нашої країни до суспільства нового типу.
Сучасне суспільство ставить нові вимоги перед освітою. "Технологія завтрашнього дня, - зазначав англ. філософ О. Тоффлер, - потребує не мільйонів поверхово начитаних людей, готових працювати в унісон на безкінечних монотонних роботах, не людей, які виконують накази, не зморгнувши оком, але людей, котрі можуть приймати критичні рішення, які можуть знаходити свій шлях в новому оточенні, які достатньо швидко встановлюють нові стосунки в реальності, що швидко змінюється" .
Активність, самостійність, творчість, здатність адаптуватися до стрімких змін у світі – ці риси особистості стають найважливішими на сучасному етапі історичного розвитку. Їх формування вимагає нових підходів до процесу навчання. Оновлення форм організації навчально-виховного процесу в Національній доктрині розвитку освіти визначено одним із пріоритетних напрямів державної політики в освітній галузі]. Традиційна система освіти потребує серйозних змін. На жаль, школа все ще залишається організацією, що навчає.
У вік глобальної інформації дидактична функція вчителя змінюється і формулюється так: не передавати знання, а вчити, як здобувати їх. Діяльність учителя полягає не стільки в тому, що він несе інформацію дітям, скільки в умінні бути організатором її засвоєння, поводирем у лабіринті знань. Відомо, що численні факти добре запам’ятовують комп’ютери. Учні повинні мати інші навички: думати, розуміти сутність речей, осмислювати ідеї та концепції і вже на основі цього вміти шукати потрібну інформацію.
 
LVVДата: Середа, 10.06.2009, 08:54 | Повідомлення # 8
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 4
Репутація: 0
Статус: Offline
Інформація про впровадження електронного обліку відвідування та успішності учнів
на уроках інформатики в Цюрупинській спеціалізованій школі №4 І-ІІІ ст. у 2008/9 навчальному році.

Запровадження експерименту.

Згідно з наказом N 240 від 23.06.2000 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I - III ступенів», а саме пункту 1.11.,
де вказано що «Керівники загальноосвітніх навчальних закладів зобов'язані всебічно сприяти раціоналізації, механізації та автоматизації ділових процесів, вживати заходів щодо оснащення діловодства за допомогою персональних комп'ютерів (ПК); здійснювати контроль за обов'язковим дотриманням Інструкцій з ведення ділової документації у загальноосвітньому навчальному закладі.»
вчителі інформатики Цюрупинської спеціалізованої школы №4 І-ІІІ ст. Ластовецький В.В. та Буганов В.К. звернулись до директора школи Іващенко Т.М. з проханням дозволити вести облік успішності та відвідуваності учнів на уроках інформатики в електронному вигляді.
Адміністрації школи та районного відділу освіти відповідними наказами дозволили запровадити у 2008/9 навчальному році експеримент з ведення електронного обліку на уроках інформатики.

Метою запровадження цього експерименту було:

• удосконалення системи оцінювання знань учнів з інформатики за допомогою електронного обліку;
• оперативне коригування викладання інформатики з урахуванням індивідуальної успішності учнів з різних тем;
• щоурочне інформування учнів про стан їхньої успішності з предмету;
• інформування засобами Internet батьківської громадськості про стан успішності їхніх дітей;
• подальше впровадження електронного обліку знань з інших предметів шкільного курсу.

Принцип системи електронного обліку
• До розробленого вчителями інформатики електронного журналу в табличному процесорі Excel у повній відповідності до друкованого зразку заносяться усі записи (теми, оцінки тощо.) на уроках.
• Щомісяця, але не пізніше тижня до закінчення четверті, усі оцінки і записи переносяться до друкованого зразку журналу.
• За першою вимогою класного керівника або адміністрації школи будь- яка сторінка журналу може бути роздрукована на папері.

Які цілі були поставлені.

• У зв’язку з підвищеними вимогами щодо ведення шкільного журналу, досягається акуратне ведення документації, так як виправлення і коригування оцінок відбувається в електронному режимі на практичних заняттях з інформатики, без дублювання паперових записів вчителем.
• Інформування учнів про їх успішність на кожному уроці інформатики, а в подальшому і їх батьків за допомогою мережі Інтернет.
• Постійний контроль за роботою учнів на практичних уроках, так як немає потреби відволікатись на забирання та повернення до учительської та поурочне заповнення журналу.

Що необхідно для впровадження електронного обліку знань з інших предметів.

• Наявність в кабінеті хоча б одного комп’ютера.
• Принтер, або локальна мережа з задіяним принтером.
• Наявність у вчителя навичок користувача для роботи в Excel.
• Наявність сайту для впровадження ознайомлення батьків з успішністю учнів.

Які переваги даного проекту перед існуючим, суто паперовим веденням журналу:

• Можливість оперативного коригування учнями оцінок при виконанні практичних завдань.
• Можливість автоматичного(запрограмованого) виставлення тематичних, семестрових оцінок так як це запрограмує вчитель. Від середнього арифметичного до встановлення коефіцієнту важливості кожної теми чи оцінки.
• Можливість контролю знань за декілька років, що дозволяє акцентувати увагу викладача на складних або погано засвоєних учнями темах при більш глибокому їх вивченні.
• Можливість робити помітки і записи до кожної теми, прізвища, оцінки… тощо.
• Можливість збереження в комірках електронного журналу персональних даних учня, його неоцінених або оцінених практичних робіт.
• Можливість поряд з темами уроків робити помітки стосовно того, на що звернути увагу при викладанні даної теми, і використовувати ці помітки в подальшому.
• На кожному уроці вчитель може демонструвати, обговорювати, коригувати як оцінки учня, так і його виконані завдання (доки оцінки за них не виставлені в шкільний журнал) Це сприяє більш демократичному і більш індивідуальному підходу до оцінювання учнівських робіт з урахуванням різних можливостей дітей щодо роботи вдома на комп’ютері.
• Можливість інформування батьків про успішність їх дітей, і навіть про присутність і поведінку їх на уроці за допомогою веб-камери в режимі онлайн.

Виявлені під час експерименту недоліки.

• Необхідність дублювання електронної версії журналу з метою запобігання випадкового пошкодження інформації.
• Деяке розхолодження учнів з низькою мотивацією до навчання при отриманні незадовільних оцінок, тому що останні не одразу виставляються до шкільного журналу. Цей недолік може бути усунений лише наполегливими намаганнями вчителя вмотивовано змусити учня працювати на уроці, а також класного керівника щодо інформування батьків, або впровадженням ознайомлення батьків з успішністю учнів через мобільні SMS, або через інтернет.

Чого вдалось досягнути і що не вдалось.

Експеримент можна вважати вдалим, адже покращилась система оцінювання досягнень учнів на уроках інформатики. Дотого ж учні з різним рівнем підготовки, швидкістю мислення, задатками, матеріальним станом сім’ї можуть у позаурочний час, або на уроці, виконавши більш легке для них завдання, вернутись до доробок попередніх проектів і коригування попередніх оцінок.
Поки що не вдалось запровадити інформування батьків про успішність учнів через Інтернет, за браком часу і складністю питання. Але, якщо адміністрація школи і відділу освіти сприятиме подальшому впровадженню електронного обліку знань на уроках інформатики, то і це питання буде вирішено в наступному навчальному році.

Повідомлення відредагував LVV - Середа, 10.06.2009, 10:11
 
Anton666Дата: Понеділок, 24.01.2011, 12:54 | Повідомлення # 9
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
пожалуйста напишыте все виды текстовых редакторов и их особенности sad sad sad sad surprised surprised surprised surprised
 
Форум » матеріали семінару » секція учителів інформатики » Використання інформаційних технологій (в системі особистісно-орієнтованого навчання)
Сторінка 1 з 11
Пошук:

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz