Середа, 20.09.2017
Відділ освіти Цюрупинської РДА
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: cur-rvo 
Форум » матеріали семінару » секція учителів інформатики » Про олімпіади з інформатики (невідповідність шкільним програмам олімпіадних завдань.)
Про олімпіади з інформатики
LVVДата: Понеділок, 08.02.2010, 18:49 | Повідомлення # 1
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 4
Репутація: 0
Статус: Offline
Так вже склалось у нашій системі середньої освіти, що престиж педагога у більшій мірі визначається успіхами його учнів на конкурсах і олімпіадах аніж картиною загальної успішності дітей яких сумлінно і доброякісно навчає учитель. Кращим вважається той педагог, чий учень виборов вище призове місце на предметній олімпіаді. Може це і справедливо для багатьох предметів шкільного курсу. Та якщо олімпіади з більшості шкільних дисциплін охоплюють програмний матеріал, нехай і в поглибленому його вивченні, то олімпіади з інформатики лише від десяти до двадцяти відсотків, залежно від профілю навчального закладу, відповідають змісту програм.
Наприклад для для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів універсального профілю (2009/10 навчальний рік) слідуючий розподіл годин:

Вступ. Інформація та інформаційні процеси – 2 години
Інформаційна система та її складові – 6 годин
Прикладне програмне забезпечення навчального призначення – 4 години.
Прикладне програмне забезпечення згагального призначення – 34 години.
Глобальна мережа Інтернет – 6 годин.
Комп’ютерне моделювання. Основи алгоритмізації та програмування - 12 годин
Резерв часу – 3 години.
Всього – 70 годин.

(Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Навчальні програми для профільного навчання. Програми факультативів, спецкурсів, пропедевтичних курсів, гуртків. ІНФОРМАТИКА. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України за редакцією акад. М.І. Жалдака. Прем’єр. Запоріжжя 2003.)

Зверніть увагу: 12 годин на вивчення основ алгоритмізації і програмування за весь курс інформатики у школі !!!

А ось задача обласного рівня (Херсонська область 2010 рік)

«Задача 2. Транспортна компанія здійснює перевезення товару зі складів до магазинів. Вона обслуговує М складів та N магазинів. План перевезень реалізовано у вигляді таблиці Т розміром N+1 на M+1. Нульовий рядок таблиці містить дані про запаси товару на складах, а нульовий стовпчик – про потреби магазинів у товарі. Клітинка Tij має містити кількість товару, який треба перевезти зі складу j до магазину i. Якщо зі складу j до магазину i товар перевозити не планується, Tij=0. У протилежному випадку Tij – додатне ціле число. Але в результаті помилки в роботі комп’ютерної програми, яка розраховує план перевезень, усі додатні числа Tij в таблиці Т було замінено на 1. Розробити комп’ютерну програму, яка відновлює план перевезень, обчислюючи реальні значення чисел Tij, якщо Tij > 0. Відомо, що сума запасів товару на складах дорівнює сумі потреб магазинів у товарі. Відомо також, що загальна кількість перевезень k дорівнює M+N+1, M,N ≤ 20, Tij ≤ 1000. ….»
А далі на пів сторінки йдуть пояснення до завдання а також, що, як, в якому форматі і в якому файлі представлено і як, в якому файлі потрібно зберегти результат роботи програми.

І це лише одна з трьох задач, які учень повинен виконати за три години. Та тут хвилин двадцять лише з умовою задачі знайомитись доведеться.

Так є ж і математичні класи, скажете Ви, і класи з поглибленим вивченням інформатики, де програмуванню є змога приділити більше уваги. Є також і факультативи і індивідуальні заняття…
Та мова навіть не про брак часу при вивченні програмування, а про невиправдану громіздкість завдань на цих олімпіадах, і, що найголовніше, про невідповідність олімпіад програмам шкільного курсу інформатики. Яким би ти не був геніальним програмістом на Viual Basic.NET, або неперевершеним майстром з Photoshop, або віртуозом у створенні сайтів…, ти будеш останнім на звичайній шкільній олімпіаді з інформатики.

Олімпіади з інформатики доречно було б назвати не олімпіадами з інформатики, а суто олімпіадами з математики та програмування мовою Паскаль. Адже успіх рішення кожної задачі залежить лише від математичних здібностей учня та навичок програмування мовою Pascal (у всякому разі – у нас на районному і обласному рівнях)

Дивними здаються рекомендації Міністерства освіти щодо проведення ІІІ та IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики поряд з рекомендаціями того ж Міністерства освіти щодо вивчення мов програмування у загальноосвітніх школах:

«Рекомендуємо запропонувати учасникам олімпіади на вибір одну з мов програмування (Pascal, C або C++), та систем програмування (Free Pascal 2.0 (чи новішої версії), GCC 4.1 (чи новішої версії), Turbo Delphi Explorer, Visual C++ 2008 Express). Такі компілятори будуть використані на IV-му етапі.»
(Лист МОН №1/9-828 від 30.11.09 року)

«Діалоговий інтерпретатор (компілятор) однієї з мов програмування (ВАSІС, РАSСАL, С++, Visual Basic, Delphi тощо) – для ознайомлення з правилами складання, введення, виконання та налагодження програм на комп’ютері.»
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів фізико-математичного, природничого та технологічного профілів Інформатика 10–11 класи (Укладачі: Жалдак М.І., Морзе Н.В., Мостіпан О.І., Науменко Г.Г.)(стор 68)

Знову виникають питання - чому, запропоновані в пояснювальній записці мови програмування ВАSІС та Visual Basic недопустимі при рішенні олімпіадних задач? Якщо ці мови ігноруються Міністерством освіти України, то чому основи візуального програмування впроваджуються в школах і серед учителів інформатики саме на мові Visual Basic?
І головне - як результати учнівських олімпіад можуть свідчити про професійний рівень педагога - викладача інформатики, коли вони мало співпадають зі шкільними програмами? Адже учні вивчають у школі і курс архітектури ЕОМ, і загальний курс користувача ПК, і курс користувача Microsoft Office, і основи Інтернету, і основи веб-дизайну, і основи комп’ютерної графіки, і основи візуального програмування…

З одного боку інформатика прирівнюється до технологічних дисциплін, а з іншого – олімпіадні завдання неможливо вирішити без глибокого знання основ математики і програмування.
З якої ще шкільної дисципліни олімпіади із року в рік проводяться гамузом, одночасно для учнів з дев’ятого по одинадцятий клас, з однаковими вимогами і завданнями?
Хіба це не свідчить про повну невідповідність олімпіад шкільному курсу викладання інформатики?
Колись, на моє питання, чому так відбувається, один високоповажний працівник обласного відділу освіти відповів – «так відбувається тому, що ми орієнтуємось на олімпіади міжнародного рівня.»
Так чому б тоді не виділити в школах окремим предметом - основи алгоритмізації і програмування, який би поряд з математикою, фізикою, хімією, інформатикою… вивчався б у школі? І доцільно було б тоді проводити окремі олімпіади з інформатики, де були б питання з загального курсу, та з олімпіади з програмування, де були б ті самі завдання, що й зараз?

І останнє, суто конкретне зауваження щодо проведення обласної олімпіади в Херсонському Державному Університеті 30 грудня 2010 року:
З виступу пана Співаковського Олександра Володимировича, випливало, що олімпіада проводиться чесно і відкрито. Для досягнення цієї мети і мобільним зв’язком учасникам було заборонено користуватися і Інтернет із його слів було відключено. Можливо його слова і були щирими. Тим більше, що це відповідало і рекомендаціям міністерства освіти викладених в листі МОН №1/9-828 від 30.11.09 року«Не рекомендується користуватися учасникам олімпіади власною літературою, друкованими або рукописними матеріалами, засобами комунікації (Інтернет, мобільні телефони і таке інше)».
Але інтернет (як і локальна мережа) все таки працював. Про це можу засвідчити я, який переглядав під час олімпіади на університетському комп’ютері сайт університету, та учасник олімпіади Драмарецький Володимир, який особисто під час олімпіади перевірив можливість користування E-mail -ом з комп’ютера, де він виконував завдання. Оскільки будь який учень через локальну мережу міг спілкуватись з іншою особою на території університету, міг також шукати рішення подібних завдань в Інтернеті, або ж просто відправити електронною поштою зміст завдання та отримати рішення по тій же електронній пошті, результати обласної олімпіади я вважаю не об’єктивними. І тому рекомендував учаснику від Цюрупинського району не приймати участі в цьому заході у випадку, якщо Інтернет не буде відключено. Можливо я не правий? А Ви, шановні колеги, як вважаєте?


Повідомлення відредагував LVV - Вівторок, 09.02.2010, 09:43
 
TeacherДата: Четвер, 25.03.2010, 14:31 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Вважаю, що Ви вчинили вірно.
1. На останніх курсах підвищення кваліфікації 11-28.01.2010. Всі вчителі інформатики висловлювались про невідповідність олімпіадних завдань з інформатики за навчальною програмою.
Але яким чином це можна змінити? Олімпіада повинна називатися "Олімпіада з програмування", а не "Олімпіада з інформатики".
2. Чесність і відкритість проведення олімпіад залежить від керівництва.
Але завжди є привілейовані, на яких розраховує керівництво.
hands
 
Форум » матеріали семінару » секція учителів інформатики » Про олімпіади з інформатики (невідповідність шкільним програмам олімпіадних завдань.)
Сторінка 1 з 11
Пошук:

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz