Середа, 20.09.2017
Відділ освіти Цюрупинської РДА
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: cur-rvo 
Форум » матеріали семінару » секція вчителів історії та права » Проектні технології (як засіб управління навчально-розвивальною діяльністю)
Проектні технології
kazanovaДата: Понеділок, 02.03.2009, 16:03 | Повідомлення # 1
Генерал-полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 11
Репутація: 0
Статус: Offline
«Проектні технології як засіб управління навчально-розвивальною діяльністю особистості при вивченні історії та краєзнавства»
 
kazanovaДата: Понеділок, 02.03.2009, 16:04 | Повідомлення # 2
Генерал-полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 11
Репутація: 0
Статус: Offline
Шановні учителі історії!
Нехай Ваші серця будуть зігріті любов’ю і теплом, домівки повняться
добром, радістю та Божим благословенням, а очі світяться щастям.
Будемо раді, якщо змогли долучитися до справи творення освіти в Україні,
допомогли педагогам у їх нелегкій роботі.
Вишковський І.В. – методист РМК
Бредіхіна В.М.– зав.відділом ЦДЮТ
 
kazanovaДата: Понеділок, 02.03.2009, 16:06 | Повідомлення # 3
Генерал-полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 11
Репутація: 0
Статус: Offline
МЕТОДИЧНА ДОВІДКА
Метод проектів (В.Гузєєв) гармонічно поєднує академічні та прагматичні знання, стимулює самостійну пізнавальну діяльність і здійснюється за схемою: усе, що я пізнаю, я знаю, для чого мені потрібно і де я можу ці знання застосувати. Навчальні проекти можуть бути дослідницькими, творчими, ігровими, інформаційними; форми роботи – індивідуальними або груповими.
Проектне навчання будується за алгоритмом:
1. Підготовка (визначення теми та мети проекту).
2. Планування (визначення джерел інформації, послідовності виконання
проекту.
3. Збір і аналіз інформації.
4. Презентація навчального проекту.
5. Підведення підсумків, оцінювання результатів діяльності.
Розроблення проектів, парна та групова робота, вирішення проблемних
питань і ситуацій, прес-конференцій.
Проект – це робота, що самостійно планується і реалізується учнями. Робота над проектом – практика особистісно-орієнтованого навчання в процесі конкретної праці учня на основі його вільного вибору з урахуванням його інтересів.
При виконанні проекту органічно поєднуємо з інтелектуально-емоційною діяльністю у формі гри, інтерв’ю, подорожі. Це передбачає, що мета кожного уроку визначається з позиції надбання учнем знань і вмінь, але з погляду прогресивних змін у структурі його особистості. Опановуючи культуру проектування, учень привчається творчо мислити, самостійно планувати свої дії, естетично реалізувати засвоєні засоби та способи роботи, а також удосконалює свої навички та культуру особистого спілкування і співробітництва.
У проектній методиці чітко виражена тенденція до інтеграції у викладанні багатьох дисциплін. Зміст кожного проекту співвідноситься з рівнем розвитку учня, його інформованістю з проблемами. Учитель повинен порадити учню, які інформаційні джерела можна використати.
Результати виконання проектів мають бути відчутними: якщо це теоретична проблема, то конкретне її рішення; якщо практично-конкретний результат, то готовий до впровадження. Проектна технологія передбачає використання педагогом сукупності дослідницьких, пошукових, творчих за своєю суттю методів, прийомів, засобів.
Отже, суть проектної технології – стимулювати інтерес учнів до певних проблем, які передбачають оволодіння певною базою знань, і через проектну діяльність, яка передбачає розв’язання однієї або цілої низки проблем, показати практичне застосування надбаних знань. Від теорії до практики, гармонійно поєднуючи академічні знання з прагматичними, дотримуючись балансу на кожному етапі навчання.
Існують такі типи проектів:
1. Дослідницькі проекти потребують добре обміркованої структури, визначеної мети, актуальності предмета дослідження для всіх учасників, соціальної значущості, продуманості методів, зокрема експериментальних методів обробки результатів. Вони повністю підпорядковані логіці дослідження і мають відповідну структуру: визначення теми дослідження, аргументація її актуальності, визначення предмета й об’єкта, завдань і методів, визначення методології дослідження, висунення гіпотез розв’язання проблеми та визначення шляхів їх розв’язання.
2. Ігрові проекти: учасники беруть собі певні ролі, обумовлені характером і змістом проекту. Це можуть бути як літературні персонажі, так і реально існуючі особистості. Учасники імітують їхні соціальні та ділові стосунки, які ускладнюють вигаданими ситуаціями. Ступінь творчості учнів дуже високий, але домінуючим видом діяльності все-таки є гра.
3. Інформаційні проекти спрямовані на збирання інформації про який-небудь об’єкт, явище, на ознайомлених учасників проекту з цією інформацією, її аналіз та узагальнення фактів. Такі проекти потребують добре продуманої структури, можливості систематичної корекції під час роботи над проектом. Структуру такого проекту можна позначити таким чином: мета проекту; його актуальність; методи отримання (літературні джерела, засоби масової інформації, бази даних, зокрема й електронні, інтерв’ю, анкетування тощо) та обробки інформації (її аналіз, узагальнення, зіставлення з відомими фактами, аргументовані висновки); презентація (публікація, зокрема в електронній мережі, обговорення на телеконференції). Такі проекти можуть бути органічною частиною дослідницьких проектів, їхнім модулем.
4. Проектно-орієнтовані проекти: результат діяльності учасників чітко визначено із самого початку, він орієнтований на соціальні інтереси учасників (документ, програма, рекомендації, проект закону, словник, проект шкільного саду). Проект потребує складання сценарію всієї діяльності його учасників з визначенням функцій кожного з них. Особливо важливими є хороша організація координаційної роботи у вигляді поетапних обговорень і презентація одержаних результатів і можливих засобів їх упровадження в практику.
5. Творчі проекти не мають детально опрацьованої структури спільної діяльності учасників, вона розвивається, підпорядковуючись остаточному результату, прийнятій групою логіці спільної діяльності, інтересам учасників проекту. Вони заздалегідь домовляються про заплановані результати та форму їхнього подання – рукописний журнал, колективний колаж, відеофільм, вечір, свято тощо. І тоді потрібні сценарій фільму, програма свята, макет журналу, альбому, газети.
Проектна методика використовує всі кращі ідеї традиційної та сучасної методи викладання, різноманітність (тем, типів текстів, навчальної діяльності, типів вправ), проблемність, навчання із задоволенням (л-фактор – надання можливості учням говорити про те, що вони думають, виявляти свою творчість в оформленні та презентації проекту). Навчальне проектування орієнтоване перш за все на самостійну діяльність учнів: індивідуальну, групову або колективну, яку учні виконують упродовж певного часу.

Під час семінару передбачені:
• Урок історії у 5 класі. Проектне дослідження за картиною І.Ю. Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану». (Учитель Корнієнко Л.Д.)
• Урок-захист проектів у 10 класі «Стан культури в Україні у 20-30-х роках ХХ століття». (Учитель Лісова О.О.)
• Тематичний захід з історичного краєзнавства «Моя перлина степова». (Учитель Лукава І.І., керівник шкільного музею Віннікова А.О.)
Запрошуємо педагогічних працівників взяти участь в інтернет-голосуванні:
 Використання проектних технологій у навчально-виховному процесі:

- За __________________________;
- Проти ______________________.
 Навчально-виховний процес у шкільному музеї:
- За __________________________;
- Проти ______________________.

Просимо висловити свою думку з приводу матеріалів семінару.
Дякуємо за співпрацю!

Організатори семінару: районний методичний кабінет відділу освіти
Цюрупинської РДА, адміністрація та вчителі Брилівської ЗОШ І – ІІІ
ступенів Цюрупинської районної ради Херсонської області.

 
kazanovaДата: Понеділок, 02.03.2009, 16:09 | Повідомлення # 4
Генерал-полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 11
Репутація: 0
Статус: Offline
вчителі Брилівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Урок історії у 5 класі. Проектне дослідження за картиною І.Ю. Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану»
Історія України, 10 клас Урок-захист проектів «Стан культури в Україні у 20-30-х роках ХХ століття»
Історичне краєзнавство (Тематичний захід)
уоки знаходяться в каталозі файлів
 
Форум » матеріали семінару » секція вчителів історії та права » Проектні технології (як засіб управління навчально-розвивальною діяльністю)
Сторінка 1 з 11
Пошук:

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz